Νόμιζες ότι πλήρωσες το ρεύμα, αλλά τα λεφτά…έμεναν στα ΕΛΤΑ!

0

Ακούσιοι δανειστές των ΕΛΤΑ έγιναν καταναλωτές της ΔΕΗ που έχουν επιλέξει  να πληρώσουν τους λογαριασμούς ρεύματος μέσω του δικτύου της. Οι καταναλωτές έφευγαν  με την απόδειξη και ήσυχοι ότι έχουν τακτοποιήσει τις οφειλές τους – όσοι μάλιστα πληρώναν εμπρόθεσμα περίμεναν και την έκπτωση επιβράβευσης του 15% που δίνει η ΔΕΗ.

Ωστόσο, όταν ερχόταν ο επόμενος λογαριασμός τα ποσά του προηγούμενου εμφανίζονταν ως καθυστερημένες οφειλές· επιβαρυμένες μάλιστα με τόκους. Όχι μόνοείχαν χάσει την έκπτωση, αλλά και κινδύνευαν με διακοπή ηλεκτροδότησης. Και αυτό γιατί τα ΕΛΤΑ, προκειμένου να καλύψουν το δικό τους πρόβλημα ρευστότητας, δεν απέδιδαν τα χρήματα που εισπράττουν για λογαριασμό της ΔΕΗ.

Τον τελευταίο μήνα, καθημερινά στα ανά την επικράτεια καταστήματα της Επιχείρησης κατέφθαναν χιλιάδες καταναλωτές ζητώντας εξηγήσεις και τακτοποίηση των λογαριασμών τους. H πλευρά της ΔΕΗ αναγνώρισε ως μείζον το πρόβλημα που δημιουργείται για τους καταναλωτές-πελάτες της. «Είναι ένα πραγματικά δύσκολο ως προς τη διαχείρισή του θέμα, το οποίο θα το αντιμετωπίσουμε άμεσα», αναφέρει στην «Κ» στέλεχος της Επιχείρησης.

Η κατεύθυνση που έχει δοθεί επί του παρόντος προς τα καταστήματα της ΔΕΗ είναι να εκδίδουν ένα γραμμάτιο είσπραξης με το οποίο ο καταναλωτής καλείται να πληρώσει μόνο το ποσό του τρέχοντος λογαριασμού, αυτό όμως δεν απαντάει ούτε στο πρόβλημα της απώλειας της έκπτωσης ούτε στις επιβαρύνσεις με τόκους καθυστερήσεων, που στο μεταξύ έχουν επωμισθεί οι καταναλωτές.




Θα πρέπει να σημειωθεί ότι αντίστοιχη κατάσταση παρακράτησης χρημάτων από λογαριασμούς ρεύματος από τα ΕΛΤΑ είχε αντιμετωπίσει η ΔΕΗ και τον Μάρτιο του 2017.

Το συνολικό ποσό παρακράτησης είχε φτάσει τότε στα 19,5 εκατ. ευρώ, το οποίο αποπληρώθηκε έπειτα από εξώδικο που απέστειλε η διοίκηση της ΔΕΗ στη διοίκηση των ΕΛΤΑ, μέσω του οποίου απαίτησε την τακτοποίηση της οφειλής υπό την απειλή της προσφυγής στη Δικαιοσύνη.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η ΔΕΗ έχει αναθέσει στα ΕΛΤΑ την εξυπηρέτηση των πελατών της για την πληρωμή λογαριασμών ρεύματος έναντι ετήσιας αμοιβής ύψους 20 εκατ. ευρώ ετησίως. Η ΔΕΗ συμψηφίζει το ποσό αυτό με τα ποσά που παρακρατούν τα ΕΛΤΑ για τους καταναλωτές, όμως το πρόβλημα παραμένει άλυτο.

Τα ΕΛΤΑ σχεδόν πριν από ένα χρόνο απέδιδαν την παρακράτηση των χρημάτων των καταναλωτών της ΔΕΗ σε πρόβλημα του ηλεκτρονικού συστήματος διατραπεζικών συναλλαγών και στην έλλειψη ρευστότητας.

Αυτό που φαίνεται τελικά είναι ότι έχουν βρει έναν ιδιαίτερα αδόκιμο τρόπο να κλείνουν τις «τρύπες» στα οικονομικά τους, ενώ απαντούν εμμέσως ότι το πρόβλημα ρευστότητας προκύπτει από οφειλές του ευρύτερου δημόσιου τομέα προς τα ΕΛΤΑ.

Στο θέμα παρενέβη η ΡΑΕ, καθώς η εικόνα που έχει διαμορφώσει η αρμόδια Αρχή είναι ότι πρόκειται για ένα εκτεταμένο φαινόμενο αφού όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν κύκλοι της διοίκησης, τις τελευταίες ημέρες πέφτουν βροχή οι καταγγελίες από καταναλωτές που έχουν πληρώσει τους λογαριασμούς ρεύματος μέσω των ΕΛΤΑ.

Η ΔΕΗ θα κληθεί να ζητήσει από τα ΕΛΤΑ τον πλήρη κατάλογο των καταναλωτών που έχουν πληρώσει λογαριασμούς μέσω του δικτύου τους και να φροντίσει έτσι ώστε να μη χάσουν την έκπτωση του 15% και κυρίως να μην αντιμετωπίσουν προβλήματα ηλεκτροδότησης από πιθανή διακοπή ρεύματος.

Η εκτίμηση που επικρατεί στη ΡΑΕ είναι ότι η διοίκηση της ΔΕΗ θα έπρεπε ήδη να είχε επιμεληθεί του θέματος και να προστατεύσει τους πελάτες της, ανεξάρτητα από το εάν τα ΕΛΤΑ αποδίδουν τα χρήματα που έχουν εισπράξει.




Η ΡΑΕ θα απαιτήσει επίσης από τη ΔΕΗ να ενημερώσει τους πελάτες της για την αποκατάσταση του προβλήματος μέσω ανακοινώσεων αλλά και με συνοδευτικά φυλλάδια στα επόμενα έντυπα των λογαριασμών ρεύματος. Παράλληλα θα καλέσει σε ακρόαση τόσο τη διοίκηση της ΔΕΗ όσο και των ΕΛΤΑ για την επιβολή προστίμων. Η περίπτωση των ΕΛΤΑ θα διερευνηθεί και για την πιθανότητα να ακολουθεί εσκεμμένα την πρακτική παρακράτησης χρημάτων, προκαλώντας στρέβλωση στην αγορά λιανικής όπου δραστηριοποιείται ως προμηθευτής ρεύματος.

Σχόλια διατυπώνουν κύκλοι της ΡΑΕ και για πιθανή εσκεμμένη στάση της ΔΕΗ, αφού με τον τρόπο αυτό ακυρώνει στην πράξη την έκπτωση του 15% που δεν μπορούν να «σηκώσουν» τα οικονομικά της, όπως φάνηκε και από τα οικονομικά αποτελέσματα χρήσης 2017.

 

 

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ