Επί «μεταφοράς» εργαζόμενου από μια επιχείρηση σε άλλη, ανήκουσα σε άλλο φυσικό ή νομικό πρόσωπο, δεν υφίσταται μεταβίβαση επιχείρησης  και δεν εφαρμόζονται  εν προκειμένω οι διατάξεις του  Π.Δ. 178/2002, αλλά έχουμε  οριστική αποχώρηση του μισθωτού από τον αρχικό εργοδότη και σύναψη νέας σύμβασης με καινούργια επιχείρηση,  οπότε και απαιτείται πάντοτε η κατά νόμιμο τρόπο λύση της εργασιακής σύμβασης με τον πρώτο εργοδότη και η σύναψη νέας σύμβασης με το νέο εργοδότη, γεγονός που σημαίνει ότι   θα πρέπει να γίνει είτε …

Με την απόφαση 147165 ΕΞ 2026/16.09.2026 κοινοποιείται η 56053/6-4-2026 με τη διοικητική κωδικοποίηση της νομοθεσίας για τον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος, των διατάξεων του ν. 4172/2013 όπως ισχύουν μετά την τροποποίησή τους από τον ν. 5264/2025. (Σημείωση Taxheaven: Ο ΚΦΕ έχει υποστεί πολλαπλές τροποποιήσεις μετά το ν. 5264/2025) Το ενιαίο κωδικοποιημένο κείμενο της νομοθεσίας για τον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος είναι αναρτημένο στην επίσημη ιστοσελίδα του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και έχει λάβει την κάτωθι ψηφιακή υπογραφή: ΑΔΑ: Ε7ΔΠΗ-Φ32  Digitally singned by…

Με αμείωτη ένταση συνεχίστηκαν οι ρυθμίσεις μέσω Εξωδικαστικού Μηχανισμού Ρύθμισης Οφειλών και τον Αύγουστο. Οι νέες επιτυχείς ρυθμίσεις έφθασαν τις 1.364, παρά το γεγονός ότι τον Αύγουστο αναστέλλονται εκ του νόμου οι προθεσμίες για τη χορήγηση πρότασης ρύθμισης από τους πιστωτές. Γράφει ο Δημήτρης Χριστούλιας Συνολικά έχουν πραγματοποιηθεί  69.997 ρυθμίσεις, οι οποίες αντιστοιχούν σε αρχικές οφειλές ύψους 20,56 δισ. ευρώ, στοιχεία που καταδεικνύουν ότι μετά τις αλλαγές που έχει κάνει η Γενική Γραμματέας Χρηματοπιστωτικού Τομέα και Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους Θεώνη Αλαμπάση και οι συνεργάτες της αρχίζουν…

Πότε δάνειο που έχει χορηγηθεί σε εταιρεία μπορεί να καλύψει την προσωπική δαπάνη του φορολογουμένου και ποιες αποδείξεις απαιτούνται, σύμφωνα με τη ΣτΕ 139/2026. Του Γιώργου Δαλιάνη με τη συνεργασία της Νάνσυ Καλλιανιώτη και της Κατερίνας Μουσελίμη* Σε κάθε φορολογικό έλεγχο που αφορά τεκμήριο απόκτησης περιουσιακού στοιχείου, το βασικό ερώτημα είναι από πού προήλθαν τα χρήματα. Εξίσου κρίσιμο, όμως, είναι και το πώς αποδεικνύεται η προέλευσή τους. Η ύπαρξη διαθέσιμων κεφαλαίων δεν αρκεί από μόνη της. Πρέπει να προκύπτει ότι τα συγκεκριμένα χρήματα…

Με νομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή από το υπ. Ανάπτυξης προβλέπεται (όπως και για τα έτη 2023 και 2024) παράταση στις προθεσμίες διεξαγωγής των Γενικών Συνελεύσεων νομικών προσώπων κατά 30 ημερολογιακές ημέρες για το 2026. Του Κουλογιάννη Κω/νου* Μέλους επιστημονικής ομάδας Taxheaven Συνεπώς η απώτατη ημερομηνία για τη διεξαγωγή των Γενικών Συνελεύσεων νομικών προσώπων (με χρήση από 1.1 έως 31.12) για το έτος 2026 θα μεταφερθεί για την 10η Οκτωβρίου 2026. Το κέιμενο της διάταξης όπως κατατέθηκε στη Βουλή με…

Θα δούμε ποιες άλλες υποχρεώσεις έχουν οι κληρονόμοι για τακτοποιήσουν φορολογικές υποχρεώσεις που προκύπτουν από την απώλεια ζωής. Του Απόστολου Αλωνιάτη* Δήλωση διακοπής εργασιών (έντυπο Δ211) Εάν ο κληρονομούμενος είχε κάποια ατομική, εμπορική ή άλλη επιχείρηση, τότε διακρίνουμε τις εξής περιπτώσεις: Οι κληρονόμοι δεν επιθυμούν ή αδυνατούν να συνεχίσουν την επιχείρηση. Σε περίπτωση που οι κληρονόμοι δεν επιθυμούν ή αδυνατούν να συνεχίσουν την επιχείρηση του αποβιώσαντα, τότε όλοι οι κληρονόμοι οφείλουν να υποβάλουν δήλωση διακοπής εργασιών εντός 30 ημερών από…

Το business plan είναι ίσως το πιο απαραίτητο εργαλείο της σύγχρονης επιχείρησης. Είναι η πυξίδα που δείχνει όχι μόνο πού θέλει να φτάσει η διοίκηση, αλλά και με ποιους πόρους, σε ποιο χρόνο και με ποιο βαθμό κινδύνου μπορεί να το πετύχει. Του Γιώργου Δαλιάνη με τη συνεργασία του Θάνου Δαλιάνη, του Γιώργου Καραΐσκου και του Παύλου Πένητα* Στην ελληνική επιχειρηματική πραγματικότητα, όμως, συχνά αντιμετωπίζεται διαφορετικά. Πολλές επιχειρήσεις περιορίζονται στη σύνταξη ενός ετήσιου προϋπολογισμού, με βάση τα στοιχεία της προηγούμενης χρήσης και…

Σε πρόσφατη απόφαση της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) Αθηνών απορρίφθηκε αίτημα φορολογούμενου να αναγνωριστεί ως εκπιπτόμενη δαπάνη ποσό που καταβλήθηκε μέσω εργοσήμου, το οποίο όμως εξαργυρώθηκε από τρίτο πρόσωπο και όχι από τον ίδιο τον εργαζόμενο. Του Γιώργου Δαλιάνη με τη συνεργασία της Νάνσυ Καλλιανιώτη και της Νίκης Χατζοπούλου* H συγκεκριμένη απόφαση αναδεικνύει ένα ζήτημα πολύ ευρύτερο από την ίδια την υπόθεση. Δεν είναι απλώς θέμα εφαρμογής των διατάξεων για το εργόσημο. Είναι θέμα του αν η ερμηνεία τους λαμβάνει καθόλου…

Η συνταξιοδότηση με 40 έτη είναι μια από τις προϋποθέσεις για τη λήψη πλήρους σύνταξης. Όχι σπάνια όμως αυτό μπορεί να παραπλανήσει τον ασφαλισμένο… Του  Χρήστου Μέγα Η δεύτερη παγίδα είναι η υποχρεωτική απόλυση. Είτε στα 67 με λιγότερα από 40 έτη ασφάλισης, είτε ακόμη και στα 60, όπως γίνεται σε πολλές περιπτώσεις ενστόλων. Οι οποίοι, καίτοι λαμβάνουν μέχρι και 5 δωρεάν πλασματικά (λόγω της επικίνδυνης εργασίας), σε πολλές περιπτώσεις δεν συμπληρώνουν 40 έτη ασφάλισης. Ειδικά οι πυροσβέστες που, ως εποχικοί, μπορεί να ξεκίνησαν την απασχόληση μετά το…

Πιο εύκολη και πιο προσιτή γίνεται η παραγωγή και κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας για ίδια χρήση από νοικοκυριά και επιχειρήσεις, με το νέο πλαίσιο αυτοκατανάλωσης που τίθεται από σήμερα σε ισχύ με Υπουργική Απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Σταύρου Παπασταύρου, και του Υφυπουργού, κ. Νίκου Τσάφου.   Η νέα ρύθμιση αποτελεί ένα ακόμη συγκεκριμένο βήμα του οδικού χάρτη για τη μείωση του ενεργειακού κόστους με ορίζοντα τριετίας, μέρος της Συμφωνίας για Πρόοδο και Ευημερία που παρουσίασε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στην 90ή ΔΕΘ και το οποίο εξειδίκευσε…

Από τα μέτρα, που εξαγγέλθηκαν, από τον Πρωθυπουργό, στην Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, που αφορούν την εξαρτημένη εργασία, είναι δύο, με χρονικό ορίζοντα έναρξης ισχύος την 1η Απριλίου 2027τόσο για τον κατώτατο μισθό όσο και για τις εισφορές του εργαζόμενου και 1η Ιανουαρίου 2028 για την δεύτερη αύξηση του κατώτατου μισθού. Του Παλαιολόγου Ι.Λιάζου* Ο κατώτατος μισθός, μετά την νομοθετική παρέμβαση που έχει γίνει από το 2025 επηρεάζει τον εισαγωγικό μισθό και τα κλιμάκια των δημοσίων υπαλλήλων. Ονομαστικός μισθός και τριετίες…

Σε μια αγοραπωλησία ακινήτου μπορεί να εμφανίζονται τρία διαφορετικά ποσά: η αντικειμενική αξία, το τίμημα του συμβολαίου και το ποσό που καταβλήθηκε πραγματικά. Η διάκριση δεν είναι θεωρητική, γιατί κάθε ποσό μπορεί να χρησιμοποιείται για διαφορετικό σκοπό. Του Γιώργου Δαλιάνη με τη συνεργασία της Νάνσυ Καλλιανιώτη και του Γιώργου Παπαδημητρίου* Η αντικειμενική αξία αποτελεί κατά βάση μέτρο υπολογισμού του φόρου μεταβίβασης και της αναλογικής αμοιβής του συμβολαιογράφου. Για το τεκμήριο απόκτησης, όμως, αφετηρία είναι η πραγματική οικονομική επιβάρυνση του αγοραστή. Τι…

Αυξήσεις σε χιλιάδες εργαζομένους του ιδιωτικού τομέα, θα φέρει το 2027 εξαιτίας της συμπλήρωσης της πρώτης τριετίας (ωρίμανση) από την 1η Ιανουαρίου 2024 όταν ξεπάγωσαν μετά την οικονομική κρίση και την επιβολή των μνημονίων. Του Κώστα Παπαδή Οι τριετίες θα αρχίσουν να αποδίδουν σταδιακά, για τους νέους εργαζομένους, νέες αυξήσεις στις αποδοχές τους. Η επαναφορά της ωρίμανσης προϋπηρεσίας αφορά όσους εργαζομένους συμπληρώνουν τρία έτη προϋπηρεσίας μετά την 1η Ιανουαρίου 2024 και στην πράξη οδηγούνται σε δικαίωμα προσαύξησης 10% στον κατώτατο μισθό, εφόσον…

Μετατίθεται για την 1/7/2027 η έναρξη της υποχρέωσης καταβολής των μισθωμάτων αποκλειστικά μέσω τραπεζικού λογαριασμού, με την Α. 1187/2026 απόφαση του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, Γιώργου Πιτσιλή. Η παράταση κρίθηκε αναγκαία προκειμένου να ολοκληρωθεί το σύστημα διασταύρωσης των σχετικών δεδομένων με τους παρόχους υπηρεσιών πληρωμών αλλά και να δοθεί ο απαιτούμενος χρόνος σε ιδιοκτήτες και ενοικιαστές να προσαρμοστούν ομαλά στη νέα διαδικασία.

Σύμφωνα με σημείωση στην κεντρική σελίδα της ΑΑΔΕ, παρέχεται η δυνατότητα, από 21 Αυγούστου 2026, ηλεκτρονικής υποβολής δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος αποβιωσάντων μέσω της ψηφιακής πύλης myAADE. Του Απόστολου Αλωνιάτη* Υπενθυμίζεται ότι, με βάση  την απόφαση Α. 1062/2026, οι δηλώσεις των αποβιωσάντων, για τα εισοδήματα που απέκτησαν το έτος 2025 μέχρι την ημερομηνία του θανάτου τους, υποβάλλονται από τους νόμιμους κληρονόμους τους (περ. γ της παρ. 5 του άρθρου 67 του ΚΦΕ), με χρήση ηλεκτρονικής μεθόδου επικοινωνίας μέσω διαδικτύου και συγκεκριμένα…

1 2 3 … 667