Τι θα ισχύσει για τις προσαυξήσεις τόκων στα εκπρόθεσμα χρέη

0

Κατατέθηκε νομοσχέδιο από το ΥΠΟΙΚ με βασικό κορμό την ενσωμάτωση κοινοτικής οδηγίας αναφορικά με τις χρηματοπιστωτικές αγορές. Παράλληλα περιλαμβάνει διατάξεις για τους φορολογουμένους που θέλουν να υπαχθούν στην πάγια ρύθμιση.

 Για δύο ακόμα χρόνια, έως την 1η Ιανουαρίου 2020, θα συνεχίζει το δημόσιο να επιβάλλει μηνιαίες προσαυξήσεις σε περίπτωση εκπρόθεσμης καταβολής οφειλών, αντί της προβλεπόμενης μετάβασης σε καθεστώς τόκου ανά ημέρα καθυστέρησης, από την 1η Ιανουαρίου 2018.

Παράλληλα όμως προβλέπεται ότι οι φορολογούμενοι οι οποίοι θέλουν να υπαχθούν στις διατάξεις της πάγιας ρύθμισης οφειλών του νόμου 4152 (12 εως 24 δόσεις) δεν θα χρειάζεται να περιμένουν να γίνουν οι οφειλές τους ληξιπρόθεσμες αλλά θα μπορούν να υπαχθούν νωρίτερα στη ρύθμιση τμηματικής καταβολής εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις του νόμου.

Οι σχετικές διατάξεις περιλαμβάνεται σε νομοσχέδιο το οποίο κατατέθηκε στη Βουλή από το υπουργείο Οικονομικών και στον βασικό του κορμό αφορά σε ενσωμάτωση κοινοτικής οδηγίας αναφορικά με τις χρηματοπιστωτικές αγορές.

Μάλιστα, η χρονική παράταση του τόκου με το μήνα, σε περίπτωση καθυστερημένης πληρωμής οφειλών, αναφέρεται στην έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους ως πηγή αύξησης των δημοσίων εσόδων, χωρίς όμως να προσδιορίζονται τα προσδοκώμενα έσοδα.

Με άλλες διατάξεις του νομοσχεδίου προβλέπεται παράλληλα:

– Παρέχεται για δύο χρόνια (αντί για ένα χρόνο και εξάμηνη παράταση) σε κληρονόμους, το περιθώριο να προβούν σε αποδέσμευση του οχήματος που είχε παραληφθεί με απαλλαγή από τέλος ταξινόμησης από άτομα με αναπηρία. Μετά την παρέλευση διετίας, όμως, θα επιβάλλεται πρόστιμο 300 ευρώ, ενώ απειλούνται και με τις διατάξεις περί λαθρεμπορίας.

– Για ΙΧ επιβατηγά που προέρχονται από τρίτες χώρες (εκτός ΕΕ) με προσωρινή εισαγωγή και τελούν σε τελωνειακό καθεστώς αναστολής, ορίζεται ότι πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας 2017 και εφεξής με βάση τον κυλινδρισμό του κινητήρα τους και την ημερομηνία υπαγωγής του οχήματος στο καθεστώς προσωρινής εισαγωγής στην Ελλάδα.

– Περιορίζεται η απαλλαγή από ΦΠΑ για παράδοση και εισαγωγή πλοίων ανοικτής θαλάσσης. Δεν επηρεάζονται όμως πλοία αλιείας, τουριστικά κλπ.

– Αίρεται η τελωνειακή απαγόρευση που είχε τεθεί στα εργοστάσια να μην κατεργάζονται ταυτόχρονα στην ίδια μονάδα αιθυλική αλκοόλη και ξύδι

πηγή :www.euro2day.gr

 


ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ