ΔΕΗ: Απειλές με εξώδικα και λιγότερες δόσεις για τις οφειλές. Ο νέος τρόπος διακανονισμού

0

Με μαζική αποστολή εξωδίκων σε καταναλωτές με ανεξόφλητες οφειλές άνω των 1.000 ευρώ ξεκίνησε τη δράση της η Qualco που έχει προσληφθεί από τη ΔΕΗ για να συνδράμει στο έργο της είσπραξης των ανεξόφλητων οφειλών ύψους 2,8 δισ.

Σε πρώτη φάση αποστέλλονται εξώδικα μέσω των οποίων οι οφειλέτες καλούνται να διακανονίσουν τα χρέη τους εντός 15 ημερών, ενώ σε πολλές περιπτώσεις οι οφειλέτες ειδοποιούνται και τηλεφωνικά.

Η δεύτερη φάση αφορά όσους έχει σταλεί το εξώδικο και δεν έχουν ανταποκριθεί σε ένα εύλογο διάστημα, οπότε ακολουθεί διακοπή της ηλεκτροδότησης και στη συνέχεια διεκδίκηση των οφειλών από τη ΔΕΗ με δικαστικά μέσα. 



Ο περιορισμός των ανεξόφλητων οφειλών της ΔΕΗ αποτελεί πλέον και μνημονιακή δέσμευση, αφού για τους πιστωτές οι πληρωμές του λογαριασμού ρεύματος συνδέονται με την εύρυθμη λειτουργία της αγοράς ηλεκτρισμού.

Ο νέος διακανονισμός

Εξάλλου, η διοίκηση της ΔΕΗ αποφάσισε στη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου της 27ης Απριλίου ένα πιο σφιχτό πρόγραμμα διακανονισμών, που προβλέπει μεγαλύτερες προκαταβολές και λιγότερες δόσεις.

Οι καταναλωτές πελάτες της ΔΕΗ εξακολουθούν να διαχωρίζονται σε έξι κατηγορίες με κριτήριο τον βαθμό συνεπείας τους, ενώ σε όλες τις κατηγορίες ο μέγιστος αριθμός μηνιαίων δόσεων της ρύθμισης είναι 24 μήνες έναντι 36 που ισχύει σήμερα.

Παράλληλα, αποφασίστηκε πιο λεπτομερές σύστημα ρυθμίσεων, που συνδέεται αφενός με τον βαθμό συνέπειας στην πληρωμή των λογαριασμών κατά το παρελθόν (όπως ήδη ίσχυε) αλλά και, επιπλέον, με το ύψος του λογαριασμού, ούτως ώστε όσοι έχουν χαμηλότερη κατανάλωση να πληρώνουν μικρότερο ποσοστό προκαταβολής και αντίστροφα.

Επίσης, διατηρούνται τα μέτρα (από εξώδικα μέχρι διακοπή ρεύματος και ένδικα μέσα) για όσους δεν πληρώνουν τις δόσεις των διακανονισμών.

Το νέο «σταυρόλεξο» για τους διακανονισμούς οφειλών είχε έναρξη εφαρμογής από την 1η Μαΐου. Ό

Αναλυτικά, για τους οικιακούς πελάτες το νέο σύστημα διακανονισμών έχει ως εξής:

Α. Οι πελάτες διαχωρίζονται κατά το βαθμό της συνέπειας που επέδειξαν στην πληρωμή των λογαριασμών το προηγούμενο δωδεκάμηνο στις εξής 6 κατηγορίες, όπως ίσχυε και πριν:

1.Συνεπείς χωρίς διακανονισμούς.

2.Συνεπείς σε πληρωμές και διακανονισμούς.

3.Περισσότερες από μία ενσωματώσεις λογαριασμών σε επόμενους λογαριασμούς ή και μία αθέτηση διακανονισμού.

4.Πολλαπλή αθέτηση διακανονισμών.

5.Πελάτες με αποκοπή λόγω χρέους, οι οποίοι δεν έχουν υποβάλει αίτημα επανασύνδεσης και ρύθμισης οφειλών εντός 30 ημερών από την ημερομηνία αποκοπής.

6.Διαπιστωμένη ρευματοκλοπή




Β. Για όσους εντάσσονται στις κατηγορίες 1 έως 4 το σύστημα της ρύθμισης κλιμακώνεται με τα παρακάτω κριτήρια:

-Για μέσο μηνιαίο λογαριασμό μέχρι 100 ευρώ απαιτείται προκαταβολή του 10% της οφειλής. Για μηνιαίο λογαριασμό 101 – 250 ευρώ, προκαταβολή 15% και από 250 ευρώ και πάνω η προκαταβολή γίνεται 20%.

-Σε όλες τις περιπτώσεις ο μέγιστος αριθμός των μηνιαίων δόσεων της ρύθμισης είναι 24. Η δόση δεν μπορεί να ξεπερνά το ύψος του μέσου μηνιαίου λογαριασμού (αφού αφαιρεθεί η προκαταβολή). Αν προκύπτει υπόλοιπο, τότε αυτό θα πρέπει να καταβληθεί μαζί με την προκαταβολή.

Γ. Για τις κατηγορίες συνέπειας 5 και 6 η ρύθμιση γίνεται με 30% προκαταβολή και μέχρι 18 μηνιαίες δόσεις. Αν έχει κοπεί το ρεύμα λόγω χρέους, χρειάζεται προκαταβολή 40% και μέχρι 12 δόσεις.

Υπενθυμίζεται ότι με το σύστημα που ίσχυε ως τώρα, για τις κατηγορίες συνέπειας 1 ως 4 και για οφειλές μέχρι 1.000 ευρώ προβλέπονταν 24 δόσεις χωρίς προκαταβολή, ενώ για οφειλές άνω των 1.000 ευρώ προβλεπόταν προκαταβολή 10% και 18 μηνιαίες δόσεις ή 15% και 36 δόσεις.

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.