Πάμε σινεμά; Οι ταινίες της εβδομάδας (31-3-2018)

0

Πληθώρα ταινιών και αυτή την εβδομάδα στις αίθουσες. Λίγες προκαλούν το ενδιαφέρον, οι περισσότερες εστιάζουν στο γυναικείο φύλο με διαφορετικό τρόπο. Οσο για τον μετρ του παραμυθιού και της φαντασίας, ο Στίβεν Σπίλμεργκ με το «Ready Player One» αυτή τη φορά μας τα χάλασε.

«Μια νέα γυναίκα» («Une jeune femme», Γαλλία, 2017)

Η ταινία «Μια νέα γυναίκα» («Une jeune femme», Γαλλία, 2017) της Λεονόρ Σεράιγ είναι το χρονικό μιας ξεχωριστής «μεταμόρφωσης» η οποία, ενώ ξεκινά απότομα, μέσα στη νεύρωση και στην υστερία, σιγά-σιγά βρίσκει τις ισορροπίες της, εκπέμπει ως και αρμονία. Κεντρικό πρόσωπο, μια νεαρή κοπέλα (Λετίσια Ντος) που έχοντας δεχτεί αρκετά χαστούκια έχει γίνει ένα οξύθυμο, εκνευριστικό και εδώ που τα λέμε αφόρητο πλάσμα (η σκηνή με τον γιατρό στην αρχή της ταινίας είναι πολύ χαρακτηριστική).
Αλλά συγχρόνως είναι μια γυναίκα που εκπέμπει έναν τόσο έντονο δυναμισμό, που σε συνδυασμό με το πηγαίο θράσος και τον τσαμπουκά της την κάνει γοητευτική. Το σημάδι στο μέτωπό της ύστερα από ένα άτσαλο χτύπημα δεν λέει να φύγει, αλλά εκείνη μοιάζει να το προβάλλει με υπερηφάνεια. Η ερωτική της θολούρα προκαλεί παράξενες καταστάσεις, αλλά εκείνη ποτέ δεν «μασά», έστω και αν κατά βάθος αναγνωρίζεις την απελπισία της μοναξιάς την οποία προσπαθεί να κρύψει.
Το ερώτημα είναι αν αυτό το αγρίμι θα μπορέσει να βρει τον δρόμο για την ψυχική ανακούφιση και αυτό ακριβώς είναι το ταξίδι της αξιόλογης αυτής ταινίας, που μάλιστα αποτελεί σκηνοθετικό ντεμπούτο και δικαίως βραβεύθηκε με τη Χρυσή Κάμερα για την καλύτερη πρώτη ταινία ανάμεσα σε όλα τα τμήματα του περσινού Φεστιβάλ Καννών.Βαθμολογία: 2 ½</



«Το κορίτσι στην ομίχλη» («La ragazza nella nebbia», Ιταλία / Γερμανία / Γαλλία, 2017)

Αρκετά ατμοσφαιρικό ψυχολογικό δράμα αστυνομικής «υφής», το «Κορίτσι στην ομίχλη» («La ragazza nella nebbia», Ιταλία / Γερμανία / Γαλλία, 2017) του Ντονάτο Καρίζι έχει ένα εξαιρετικό ατού: τον πάντα μαγνητικό Τόνι Σερβίλο που εδώ υποδύεται τον κυνικό αστυνομικό-σταρ ο οποίος χρησιμοποιεί πονηρές μεθόδους· μια από τις οποίες είναι η α λα καρτ χρήση των ΜΜΕ προκειμένου να φτάσει στον στόχο του.
Εν προκειμένω η υπόθεση που ο επιθεωρητής αναλαμβάνει είναι η ανεύρεση μιας κοπέλας που εξαφανίστηκε από ένα χωριό, με βασικό ύποπτο έναν καθηγητή γυμνασίου (Αλέσιο Μπόνι). Ολα αυτά τα μαθαίνουμε μέσα από φλασμπάκ καθώς το παρόν είναι η συνομιλία του αστυνομικού με έναν ψυχαναλυτή (Ζαν Ρενό).

Η γοητευτική σκηνοθετική αφήγηση, οι ενδιαφέρουσες συναισθηματικές διακυμάνσεις των ηρώων και οι ανατροπές-παγίδες που ένα τέτοιο θέμα εκ των πραγμάτων επιφυλάσσει καταλήγουν σε ένα ελκυστικό detective story, που αν ήταν λίγο πιο «σφικτό» και λιγότερο «φορτωμένο» θα ήταν πολύ πιο καλό απ’ ό,τι είναι.Βαθμολογία: 2 ½

«Σκοτεινός ποταμός» («Dark river», Αγγλία, 2017)

Αγροτικό-οικογενειακό δράμα, ο βρετανικός «Σκοτεινός ποταμός» («Dark river», Αγγλία, 2017) της Κλίο Μπάρναρντ παρακολουθεί την προσπάθεια μιας κοπέλας (Ρουθ Γουίλσον) να εγκατασταθεί εκ νέου στο πατρικό της, το οποίο εγκατέλειψε πριν από 15 χρόνια και στο οποίο επιστρέφει μετά τον θάνατο του πατέρα της. Η Μπάρναρντ φτιάχνει πειστικούς ήρωες, ενώ εστιάζει με επιμονή στη σχέση της ηρωίδας με τον αδελφό της (Μαρκ Στάνλεϊ), τον «αδικημένο» της οικογένειας, αφού εκείνος ήταν που έμεινε πίσω, εκείνος ήταν που πάλεψε με τις μεγάλες δυσκολίες και εκείνος είναι που έθαψε τον πατέρα τους. Συνεπές σύνολο, άψογο στη διαχείρισή του και γυρισμένο σε γοητευτικό περιβάλλον, το καταπράσινο, άγριας ομορφιάς ύπαιθρο του Γιόρκσαϊρ. Συμπρωταγωνιστεί ο Σον Μπιν. Βαθμολογία: 2 ½

«Εντός ορίων» («Insyriated», Βέλγιο / Γαλλία / Λίβανος, 2017). 

Η τραγωδία των Σύρων έρχεται στο προσκήνιο μέσα από τη ματιά ενός Ευρωπαίου, του Βέλγου Φιλίπ Βαν Λέουβ, στην ταινία «Εντός ορίων» («Insyriated», Βέλγιο / Γαλλία / Λίβανος, 2017). Ακόμα ένα σκληρό ανθρωποκεντρικό δράμα γυρισμένο εξ ολοκλήρου σε ένα διαμέρισμα: εκεί όπου μια γυναίκα (Χιάμ Αμπάς) προσπαθεί να διατηρήσει την τάξη ενώ έξω χαλάει ο κόσμος από βομβαρδισμούς και πυροβολισμούς. Ο σκηνοθέτης θέτει από την αρχή στην ιστορία ένα καίριο ηθικό δίλημμα: η γυναίκα αντιλαμβάνεται ότι ο άνδρας μιας άλλης γυναίκας, η οποία βρίσκεται στο ίδιο σπίτι, έχει χτυπηθεί από σφαίρα και βρίσκεται κατάκοιτος έξω. Τι κάνει σε αυτή την περίπτωση; Το λέει και αναπόφευκτα σπέρνει τον πανικό ή το κρατά μυστικό ρισκάροντας τη ζωή του χτυπημένου ανθρώπου; Η απάντηση, φυσικά, είναι θέμα προσωπικής άποψης του κάθε αποδέκτη μιας ταινίας που ενώ δείχνει να ασφυκτιά μέσα στον κλειστό χώρο όπου είναι γυρισμένη, δεν παύει να διατηρεί την αγωνία σε εγρήγορση, φλερτάροντας ακόμα και με το θρίλερ.Βαθμολογία: 2



«Ready Player One» (ΗΠΑ, 2017) 

Το πρόσφατο «The Post: Απαγορευμένα μυστικά» ήταν η ποιοτική, «σάρκινη» πλευρά του σκηνοθέτη Στίβεν Σπίλμπεργκ. Και φυσικά έρχεται σε πλήρη αντιδιαστολή με το «Ready Player One» (ΗΠΑ, 2017), μια πανάκριβη μεταφορά του μπεστ σέλερ «Αν είσαι έτοιμος, πάτα enter» του Ερνεστ Κλάιν (εκδ. Πατάκη), όπου κυριαρχεί ο παραμυθάς, σούπερ ψηφιακός Στίβεν Σπίλμπεργκ.

Αν και αγαπάμε και τις δύο πλευρές του μεγάλου σκηνοθέτη, θα ήταν αδύνατον να μην επισημάνουμε ότι η σύγκρουση της εικονικής πραγματικότητας με την… πραγματική έχει ως αποτέλεσμα ένα κακό κοκτέιλ εντυπωσιακών εικόνων και κινηματογραφικής νοσταλγίας που, ύστερα από ένα πρώτο ξάφνιασμα που προκαλεί η πρωτοποριακή τεχνοτροπία τους, σε οδηγεί μέσα σε έναν γαλαξία χάους από τον οποίο θες απελπισμένα να βγεις! (Παίζουν  Τάι Σέρινταν, Ολίβια Κουκ, Μπεν Μέντελσον κ.ά.) Βαθμολογία: 1

Επίσης στις αίθουσες

-«Μόνο εσένα βλέπω» («All I see is you», ΗΠΑ, 2018). Θρίλερ του Μαρκ Φόρστερ. Η Μπλέικ Λάιβλι και ο Τζέισον Κλαρκ συμπρωταγωνιστούν σε αυτό το καλοφτιαγμένο θρίλερ, στο οποίο όταν μια τυφλή γυναίκα βλέπει ξανά, ανακαλύπτει ότι ως τότε ζούσε στο ψέμα. Εκτιμούμε τη ματιά του Μ. Φόρστερ («Ο χορός των τεράτων»), όμως εδώ δεν μας δίνει κάτι το ιδιαίτερο, πέραν ίσως της σωματικής ερμηνείας της Λάιβλι (ως τυφλής). Βαθμολογία: 2

-«Πίτερ Ράμπιτ» («Peter Rabbit», ΗΠΑ / Αυστραλία / Αγγλία, 2018). Παιδική περιπέτεια του Γουίλ Γκλακ που συνδυάζει ζωντανούς ηθοποιούς, όπως ο Ντόναλ Γκλίζον και η Ρόουζ Μπάιρν, με κινούμενα σχέδια.

Βαθμολογία: –

«Λέο Ντα Βίντσι: Αποστολή Μόνα Λίζα» («Leo Da Vinci: Mission Mona Liza», Ιταλία, 2017). Κινούμενα σχέδια του Σέρτζιο Μάνφιο πάνω στις περιπέτειες του Ντα Βίντσι σε παιδική ηλικία.Βαθμολογία: –

«The Strangers: Ματωμένη Νύχτα» («The Strangers: Prey At Night», ΗΠΑ, 2018). Ταινία τρόμου του Γιοχάνες Ρόμπερτς, «συνέχεια» του «Κλείδωσες;» («The Strangers») του Μπράιαν Μπερτίνο.Βαθμολογία: –

Βαθμολογία
5: εξαιρετική, 4: πολύ καλή, 3: καλή, 2: ενδιαφέρουσα, 1: μέτρια, 0: απαράδεκτη
*Ο Γιάννης Ζουμπουλάκης είναι κριτικός κινηματογράφου στην εφημερίδα το ΒΗΜΑ της ΚΥΡΙΑΚΗΣ



Leave A Reply

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.