Προωθούν τους υπαλλήλους τους στους… εργολάβους

1

Με καλά οργανωμένο σχέδιο κατάλυσης κάθε σταθερής εργασιακής σχέσης μοιάζουν οι αποφάσεις της διοίκησης της Vodafone, η οποία φαίνεται να προσπαθεί με κάθε τρόπο να απαλλαγεί από τις δεσμεύσεις που ορίζει η Επιχειρησιακή Συλλογική Σύμβαση Εργασίας προκειμένου να συνεχίσει να πολλαπλασιάζει τα κέρδη της, ειδικά μετά και την εξαγορά της CYTA Hellas.

της Διαλεκτής Αγγελή

Εδώ και χρόνια, η εταιρεία έχει καθιερώσει σε όλο το εύρος των δραστηριοτήτων της την «υπενοικιαζόμενη» εργασία, απολύοντας μαζικά όσους διατηρούσαν σταθερή σχέση εργασίας και αντικαθιστώντας τους με επισφαλείς εργολαβικούς εργαζομένους. Το μπαράζ των απολύσεων και των «οικειοθελών» παραιτήσεων του τελευταίου έτους ήρθε να συμπληρώσει η προ ημερών ανακοίνωση της Vodafone σχετικά με την αυτόματη μεταφορά περίπου πενήντα εργαζομένων στην εργολαβική εταιρεία 360 Connect.

Αφορά τους εναπομείναντες εργαζομένους με σταθερή εργασιακή σχέση στα τηλεφωνικά κέντρα της εταιρείας, οι οποίοι δουλεύουν με τη μετενέργεια της ΕΣΣΕ από το 2014, όταν και έληξε η τρίμηνη επέκτασή της. Οι εργαζόμενοι πληρώνονται με βασικό μισθό που υπερβαίνει τα 800 ευρώ τον μήνα, ενώ τους αποδίδονται και τέσσερα επιδόματα, μεταξύ των οποίων επίδομα τέκνων και σπουδών.

Η μεταφορά τους στην εργολαβική εταιρεία θα σημάνει αυτόματα μείωση μισθών και αλλαγή των όρων εργασίας, καθώς στην εργολαβική ισχύει η Εθνική Συλλογική Σύμβαση που ορίζει κατώτατο μισθό τα 586 ευρώ, ενώ δεν διασφαλίζεται καμία θέση εργασίας.




«Είναι κοινό μυστικό πως για τη διοίκηση στη Vodafone Ελλάδας είναι σφάλμα να υπάρχει εργαζόμενος με σταθερές εργασιακές σχέσεις που να φτάνει σε συντάξιμη ηλικία. Οι νέοι εργαζόμενοι χωρίς δικαιώματα είναι το εταιρικό της όραμα. Αυτό που η διοίκηση προσπαθεί να ολοκληρώσει τώρα, το είχε προσπαθήσει και παλαιότερα.

»Θα θυμίσουμε ότι το 2011 είχε προσπαθήσει σε μια νύχτα να μετατρέψει όλο το προσωπικό του customer σε 4ωρους και 5ωρους με μείωση αποδοχών, προσπάθεια που αποτράπηκε τότε από τη συντονισμένη αντίδραση των συναδέλφων. Οι συντονισμένοι αγώνες που έχουν γίνει στο παρελθόν είναι αυτοί που έχουν βάλει φραγμό έως σήμερα στην πλήρη αποσάθρωση των εργασιακών σχέσεων στην εταιρεία. Αυτές τις αντιστάσεις προσπαθεί να αποτελειώσει σήμερα η διοίκηση της Vodafone για να βγάλει και από τη “μύγα ξύγκι”», διαβάζουμε στην πρόσφατη ανακοίνωση του Πανελλήνιου Σωματείου Εργαζομένων Vodafone-Πάναφον.

Σαν δικαιολογία χρησιμοποιήθηκε η ανάγκη καλύτερης οργάνωσης της δουλειάς, με τη διοίκηση να υποστηρίζει ότι το έργο που έχουν αναλάβει μεταξύ άλλων και οι πενήντα θιγόμενοι αφορά πελάτες λιανικής, κομμάτι το οποίο έχει ανατεθεί ολόκληρο στην εργολαβική εταιρεία.

Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι η μετατροπή των συμβάσεων θα πραγματοποιηθεί έως τις 14 Μαΐου και το Σωματείο Εργαζομένων υποστηρίζει ότι η εν λόγω μετατροπή δεν αποτελεί μεταβίβαση τμήματος εταιρείας, που μπορεί να γίνει χωρίς τη συναίνεση εργαζομένου, και τη χαρακτηρίζει πραξικοπηματική ενέργεια.

Το Πανελλήνιο Σωματείο Εργαζομένων Vodafone-Πάναφον συναντήθηκε με εκπροσώπους της εργοδοσίας ζητώντας να απορροφηθούν οι πενήντα υπάλληλοι από άλλα τμήματα, παραμένοντας εργαζόμενοι της Vodafone, αίτημα το οποίο βρήκε την καθολική άρνηση από πλευράς εταιρείας, η οποία δεσμεύτηκε ότι θα εξασφαλίσει τους μισθούς των εργαζομένων.

Με απόφαση γενικής συνέλευσης, το Σωματείο των εργαζομένων προχώρησε σε δύο 24ωρες απεργίες στις 30 Απριλίου και στις 2 Μαΐου, προσφεύγοντας μάλιστα μαζί με τους θιγόμενους εργαζομένους στο υπουργείο Εργασίας και ζητώντας τριμερή συνάντηση, γιατί «δεν εμπιστευόμαστε τις προφορικές δηλώσεις της διοίκησης. Εχουν ξεστομίσει κάθε ψεύδος στο παρελθόν προκειμένου να πετύχουν “ανώδυνα” για τους ίδιους το πέταγμα συναδέλφων μας στην ανεργία», όπως αναφέρουν στην ανακοίνωσή τους.




Ο πρόεδρος του Σωματείου, Παναγιώτης Κασαπίδης, μιλώντας στην «Εφ.Συν.» προανήγγειλε κλιμάκωση των κινητοποιήσεων «με σκοπό να ανατρέψουμε τις επιλογές της εταιρείας που βλάπτουν τα συμφέροντα των συναδέλφων μας».

Οι κινητοποιήσεις ξεκίνησαν με παράσταση διαμαρτυρίας το περασμένο Σάββατο. Κλιμάκιο του Επιχειρησιακού Σωματείου με εργαζομένους βρέθηκε έξω από κεντρικό κατάστημα της Vodafone στην Αθήνα και μοίρασε ανακοινώσεις ενημέρωσης στους διερχόμενους, ενώ διάβαζε και σχετικό κείμενο από μικροφωνική.

πηγή: www.efsyn.gr

1 σχόλιο

  1. κατερινα on

    vodafone μόνο υπερτιμολογήσεις ξέρει να κάνει στους λογαριασμούς των πελατών της και να χρεώνει όταν καλείς το τμήμα εξυπηρέτησης πελατών ,που το καλείς αποκλειστικά και μόνο για να λύσεις το πρόβλημα που η ίδια δημιούργησε.
    δε φταίει αυτή όμως, φταίμε εμείς που ως καταναλωτές δεν έχουμε ωριμότητα να κάνουμε αυτά που πρέπει

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ