Μικρές παγίδες στις προσφορές των σούπερ μάρκετ

0

Τελικά συμφέρουν οι προσφορές των σούπερ μάρκετ; Ένα ερώτημα του οποίου η απάντηση  είναι πολύπλοκη.  Τόσο, που συχνά, ενώ νομίζουμε ότι βγήκαμε κερδισμένοι, τελικά να έχουμε πληρώσει τα ίδια. Ίσως και λίγο περισσότερο…

Για παράδειγμα: Πρέπει να επιλέξετε  50% περισσότερο προϊόν ή έκπτωση επί της τιμής 33%;

Οι στατιστικές δείχνουν ότι οι περισσότεροι καταναλωτές προτιμούν 50% περισσότερο προϊόν γιατί το “50” είναι μεγαλύτερο από το “33”. Στην πραγματικότητα δεν υπάρχει διαφορά, αφού και στις δύο περιπτώσεις η προσφορά είναι ίδια.

Εάν για παράδειγμα πρόκειται για κρέας με αρχική τιμή 12 ευρώ το κιλό. Εάν διαλέξετε “50% περισσότερο προϊόν” θα πάρετε 1,5 κιλό κρέας πληρώνοντας 12 ευρώ, οπότε θα το έχετε αγοράσει προς 8 ευρώ το κιλό.Εάν πάλι προτιμήσετε την “έκπτωση 33%”, θα πάρετε ένα κιλό προς 8,04 ευρώ. Μικρό το κακό…

Αν τώρα έχετε να διαλέξετε ανάμεσα σε “έκπτωση 33%” και σε “33% περισσότερο προϊόν, εκεί υπάρχει διαφορά και σας συμφέρει η έκπτωση. Οι περισσότεροι άνθρωποι, όμως, νομίζουν ότι είναι το ίδιο. Στο προηγούμενο παράδειγμα θα πάρετε το κρέας προς 8 ευρώ το κιλό, ενώ με περισσότερο ποσότητα θα το πληρώσετε 9,02 ευρώ το κιλό

Ένα άλλο “κόλπο” που μπερδεύει είναι οι διαδοχικές εκπτώσεις. Μια έκπτωση 20% επί της αρχικής τιμής που ακολουθείται από μια δεύτερη 25% επί της μειωμένης είναι ακριβώς ίση με μια και μοναδική έκπτωση 40% επί της αρχικής.

Μια τιμή 100 ευρώ γίνεται 80 ευρώ με την πρώτη έκπτωση 20% και στη συνέχεια αν αφαιρέσουμε άλλο ένα 25% (από τα 80 ευρώ) καταλήγουμε σε τελική τιμή 60 ευρώ.

Όσο  δηλαδή και αν κάναμε απευθείας 40% έκπτωση επί των 100 ευρώ της αρχικής τιμής.

Λιγότερο προϊόν, ίδια τιμή!

Μια ακόμη «πονηριά» των κατασκευαστών,  είναι η μείωση της    καθαρής ποσότητας ενός προιόντος  χωρίς όμως να μικρύνει η συσκευασία, Έτσι ο καταναλωτής νομίζει ότι αγόρασε το προιόν φθηνότερα. Η αλήθεια είναι ότι αγόρασε λιγότερο προϊόν

Τέλος,οι πολυσυσκευασίες δεν είναι πάντα οικονομικότερες, αφού ο καταναλωτής δεν γνωρίζει την τιμή του τεμαχίου ώστε να μπορέσει να κάνει σύγκριση,

Σε αυτήν την περίπτωση μπορείτε να προστατευθείτε αν ρωτήσετε την τιμή ανά μονάδα προίόντος.

Ειδικά στις μέρες μας ,η ερώτηση «πόσο έρχεται το κιλό» δεν είναι για ντροπή…

Ο “Οδηγός”  επιβίωσης στην Αγορά…

  • Μην παρασύρεστε. Αν η τιμή ενός προϊόντος είναι π.χ. 6,99 €, ο εγκέφαλος συνήθως δεν αποτυπώνει το «7», αλλά το «6».
  • Κάποια πολυκαταστήματα προσφέρουν τα προϊόντα πρώτης ανάγκης σε χαμηλή τιμή, ώστε να είναι ανταγωνιστικά, αλλά τελικά έχουν το ίδιο κέρδος, “αναγκάζοντας” τον καταναλωτή να πληρώσει περισσότερα χρήματα για κάποια άλλα είδη.
  • Ορισμένες φορές τα προϊόντα που έχουν μέσα στη συσκευασία τους διάφορα δώρα, έχουν και υψηλότερη τιμή. Συγκρίνετε, λοιπόν, τις τιμές του «καθαρού» προϊόντος στο ράφι.Συνήθως οι ανταγωνιστικές εταιρείες βγάζουν τα προϊόντα τους σε διαφορετικές ποσότητες, έτσι ώστε να δυσκολεύεται ο καταναλωτής να συγκρίνει τις τιμές τους.
    και ακόμα…

Οπτικά ερεθίσματα, και μυρωδιές επιστρατεύονται για να επηρεάσουν την καταναλωτική συμπεριφορά των πελατών. Γνωρίστε κάποια από τα πιο συνηθισμένα τρικ που έχουν στόχο την υπερκατανάλωση

Το μυστικό του ραφιού

Τίποτα δεν είναι τυχαίο! Τα αναγνωρίσιμα προϊόντα τοποθετούνται στα ράφια που βρίσκονται στο ύψος του ματιού του καταναλωτή (eye level), επειδή εκεί πέφτει συνήθως η προσοχή του. Το ύψος αυτό κυμαίνεται μεταξύ 1,50 – 1,65 μ. (πρόκειται, δηλαδή, για το 3ο-4ο ράφι, μετρώντας από κάτω προς τα πάνω). Στα κάτω ράφια είναι τοποθετημένα τα φτηνά προϊόντα, ενώ τα ακριβά τοποθετούνται ψηλά.

Η μεγάλη βόλτα

Παρατηρήστε πόσους διαδρόμους χρειάζεται να διασχίσετε κυρίως στα μεγάλα σούπερ προκειμένου να εντοπίσετε είδη πρώτης ανάγκης, όπως το γάλα ή το ψωμί. Τέτοιου είδους προϊόντα βρίσκονται πάντα στο βάθος των καταστημάτων, ώστε να αναγκαστεί ο καταναλωτής να διανύσει όσο το δυνατόν μεγαλύτερη απόσταση, αντικρίζοντας όσο το δυνατόν περισσότερα αγαθά, και άρα να αυξήσει τις αγορές του. Τρικ ασύμφορο, αν  σκεφτεί κανείς ότι το 1/3 των καταναλωτών αποφασίζει μέσα στο σουπερ ­μάρκετ τι θα αγοράσει

Τρικ για παιδιά

Όσα προϊόντα απευθύνονται σε  παιδιά βρίσκονται σε χαμηλά ράφια, στο ύψος δηλαδή των ματιών τους, ώστε να μπορούν να τα φτάσουν χωρίς να ζητήσουν βοήθεια. Έτσι,  το καλάθι γεμίζει χωρίς να το καταλάβετε με προϊόντα που τραβάνε την προσοχή του παιδιού.

Leave A Reply

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.