Μειωμένα(?) εισιτήρια στις Συγκοινωνίες (Σημείωμα Foroline)

0

170c4d914ad6b59c9ad7a590682355fe

Πολύς ο λόγος τις ημέρες αυτές για τη μείωση από 01/09/2014 στα εισιτήρια των Αστικών Συγκοινωνιών. Τα ΜΜΕ και το Υπουργείο Μεταφορών τις προηγούμενες ημέρες διαφημίζουν τη μείωση ως ένα πολύ θετικό μέτρο για το σύνολο των επιβατών που κινούνται με τα μέσα μεταφοράς στην Αθήνα.
Σε όλα όμως τα πράγματα υπάρχει και η “δεύτερη ανάγνωση” , που συνήθως δεν παρουσιάζεται. Ως εκ τούτου θα θέλαμε να σας παρουσιάσουμε και αυτή τη πλευρά.

Οι βασικές αλλαγές αφορούν στο κύριο εισιτήριο που η τιμή του μειώνεται από 1,40€ σε 1,20 με ταυτόχρονη όμως μείωση του χρόνου ισχύος του από 90′ σε 70′ και στη κάρτα απεριορίστων διαδρομών με όλα τα μέσα που επίσης μειώνεται από 45,00€ σε 30,00€.
Τα “ψιλά” γράμματα όμως των δύο αυτών αλλαγών λένε τα εξής :

  1. Ναι το εισιτήριο μειώνεται 0,20 λεπτά , αλλά η μείωση του χρόνου ισχύος κατά 20′ μας οδηγεί στην ακύρωση και 2ου εισιτηρίου : α) Γιατί ο χρόνος της “επιστροφής” μειώνεται σημαντικά & β) Καταργείται η δυνατότητα επανεπικύρωσης που υπήρχε με το προηγούμενο καθεστώς αν τα 90′ έληγαν κατά τη διάρκεια και μέχρι το τέλος της διαδρομής. Ας δούμε ένα απλό παράδειγμα : ” Ένας επιβάτης που κατέβαινε  από τη Κυψέλη στο Σύνταγμα (πχ.με τρόλεϊ Νο 2 ή Νο 4) ήθελε 20′ περίπου στη διαδρομή προς Σύνταγμα , μπορούσε να μείνει στο κέντρο άλλα 20΄και να επιστρέψει στη Κυψέλη πάλι σε 20′ αν δε , είχε μπει στο τρόλεϊ και έληγε το 90’λεπτο μπορούσε μέχρι το τέλος της διαδρομής τους να επανεπικυρώσει το εισιτήριο του . Από την 01/09/2014 είναι εμφανές ότι ΔΕΝ προλαβαίνει να γυρίσει με το ίδιο εισιτήριο και αν προλάβει να μπει στο όχημα της επιστροφής του  θα χρειαστεί να επικυρώσει νέο εισιτήριο των 1,20 € γιατί ο χρόνος ισχύος μειώθηκε στο 70′. Άρα μια παρόμοια διαδρομή με επιστροφή σήμερα ουσιαστικά θα στοιχίζει στον επιβάτη 2,40 € (1,20 Χ 2) , αντί 1,40 € του προηγούμενου καθεστώτος.
  2. Ναι η  κάρτα απεριορίστων διαδρομών με όλα τα μέσα μειώθηκε κατά 15,00 € , αλλά καταργείται η  Μηνιαία Κάρτα για λεωφορεία, τρόλεϊ και τραμ αξίας 20 ευρώ. Τουτέστιν ο επιβάτης που χρησιμοποιούσε μόνο λεωφορεία, τρόλεϊ και τραμ επιβαρύνεται κατά 10,00 € μηνιαίως αφού από 20,00€ καλείται να καταβάλλει 30,00 € για να έχει κάρτα και για ένα μέσο που δεν χρησιμοποιεί (πχ. μετρό).

Οι παρατηρήσεις αυτές κατατίθενται γιατί όπως προαναφέραμε υπάρχει και η “άλλη πλευρά” , που ουσιαστικά οδηγεί στην αύξηση της επιβάρυνσης του επιβατικού κοινού και τώρα μας μένει να δούμε μετά από λίγο τα στατιστικά στοιχεία που θα αφορούν τα έσοδα των οργανισμών που διαχειρίζονται τις Αστικές Συγκοινωνίες .
Η εκτίμηση μας είναι ότι θα υπάρξει αύξηση των εσόδων (όχι της κερδοφορίας) που θα σημάνει αντίστοιχη τελικά επιβάρυνση των Πολιτών που κινούνται με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Διαβάστε όλες τις αλλαγές στα Εισιτήρια των Αστικών Συγκοινωνιών από το www.in.gr

Leave A Reply

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.