Αυξάνονται και πληθύνονται τα θύματα των εισπρακτικών εταιριών προς επίτευξη του στόχου-δέσμευση της ελληνικής πλευράς στον Ενιαίο Εποπτικό Μηχανισμό (SSM) για άμεση μείωση των «κόκκινων» δανείων. Ενα πιο αυστηρό νομοθετικό πλαίσιο, το οποίο υποσχόταν η ηγεσία του υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης, ενδεχομένως, βοηθούσε την κατάσταση, για την ώρα όμως παραμένει… στα χαρτιά.
της Ιωάννας Φεντούρη
Εντωμεταξύ οι οφειλέτες πρέπει να είναι επιφυλακτικοί στις επικοινωνίες τους με δικηγορικά γραφεία με τα οποία, πολύ συχνά συνεργάζονται οι τράπεζες. Παρόλο που οι δικηγόροι και οι δικηγορικές εταιρίες λειτουργούν, ουσιαστικά, ως εταιρίες ενημέρωσης οφειλετών, δεν υπάγονται στο σχετικό νόμο που καθορίζει τους κανόνες επικοινωνίας με τον δανειολήπτη. Επομένως, δεν ισχύουν γι’ αυτούς οι υποχρεώσεις και περιορισμοί.
Βάσει του Κώδικα Δεοντολογίας Δικηγόρων, επιτρέπεται στους δικηγόρους και στις δικηγορικές εταιρίες να καλούν τους οφειλέτες μόνο μία φορά, για να τους ενημερώσουν σχετικά με τις οφειλές τους και να εξετάσουν τη δυνατότητα εξωδικαστικής ρύθμισης. Εάν τελικά δεν γίνει κάποιος διακανονισμός με τον οφειλέτη, τότε ο δικηγόρος ή η δικηγορική εταιρία δεν μπορεί να τον ξανακαλέσει. Πλέον θα μπορεί να τον ειδοποιεί μόνο εγγράφως με εξώδικο ή να προχωρήσει σε κάθε άλλη νόμιμη διαδικασία.
Σε περίπτωση παράβασης αυτών των υποχρεώσεων, οι δικηγόροι και οι δικηγορικές εταιρίες θα ελέγχονται για πειθαρχικό παράπτωμα και θα τους επιβάλλονται αντίστοιχες ποινές. Οι καταναλωτές θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί όταν τους τηλεφωνούν από δικηγορικά γραφεία για τις οφειλές τους και θα πρέπει να κρατάνε τα εξής στοιχεία:
● Την επωνυμία της δικηγορικής εταιρίας.
● Το όνομα του υπαλλήλου που κάλεσε.
● Το τηλέφωνο από όπου έγινε η κλήση.
● Την ημερομηνία και την ώρα της κλήσης.
Εάν τους τηλεφωνήσουν ξανά από το ίδιο δικηγορικό γραφείο, τότε θα πρέπει να το καταγγείλουν στο Δικηγορικό Σύλλογο Αθηνών (ΔΣΑ) και την ΕΚΠΟΙΖΩ.
πηγή: Εντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου της Κυριακής