Σε κατασχέσεις του μερίσματος προχώρησαν οι τράπεζες σε περιπτώσεις δικαιούχων που είχαν ληξιπρόθεσμες οφειλές.Όπως προκύπτει ,παρά το γεγονός ότι το κοινωνικό μέρισμα είναι ακατάσχετο και αφορολόγητο,οι τράπεζες προχώρησαν σε κατάσχεσή του
Άνοιξε ξανά η πλατφόρμα για το κοινωνικό μέρισμα για διάφορες κατηγορίες εν δυνάμει δικαιούχων, που πρέπει να επιλύσουν προβλήματα ώστε να λάβουν τελικά το επίδομα αλλά όχι με την μαζική πληρωμή της Παρασκευής που θα αφορά 1,2 εκατ. νοικοκυριά
Η αίτηση στο koinonikomerisma.gr άνοιξε(η πλατφόρμα θα ,μείνει ανοιχτή μέχρτ τις 26 Δεκεμβρίου) για τους πολίτες οι οποίοι δεν έχουν, για παράδειγμα, προλάβει να λύσουν τα προβλήματα με τον ΑΜΚΑ τους, δεν έχουν εξασφαλίσει συναίνεση από φιλοξενούμενους, έχουν προβλήματα με τον απαιτούμενο ένα μήνα ασφάλισης στον ΕΦΚΑ κ.α.
Επίσης εντοπίστηκαν περιπτώσεις πολιτών οι οποίοι στη δήλωση φορολογίας εισοδήματος του 2016 συμπεριέλαβαν τα έξοδα για τα φροντιστήρια σε λάθος κωδικό. Το συνηθέστερο λάθος είναι η συγκεκριμένη δαπάνη να έχει ενταχθεί στον κωδικό των ιδιωτικών σχολείων. Έτσι η αίτησή τους για κοινωνικό μέρισμα απορρίπτεται.
Παράλληλα, υπάρχουν ΑμεΑ στους οποίους από λάθος του ΕΦΚΑ δεν μπορεί να βρεθεί ότι διαθέτουν τον ελάχιστο χρόνο ασφάλισης που απαιτείται (ένας μήνας) για να λάβουν το κοινωνικό μέρισμα. Στην ίδια κατηγορία έχουν εντοπιστεί και αρκετοί ανασφάλιστοι υπερήλικες με ανάλογο πρόβλημα.\
Έτσι αίτηση μπορούν να κάνουν:
• Μονογονεϊκές οικογένειες, οι οποίες λαμβάνουν το ενιαίο επίδομα στήριξης τέκνων ή το επίδομα πολυτέκνων για τις οποίες προωθείται η θέσπιση ευνοϊκότερου συντελεστή στάθμισης με στόχο να διευρυνθεί η βάση των δικαιούχων απ’ αυτήν την κατηγορία. Για τις μονογονεϊκές οικογένειες που ήδη η αίτησή τους έχει εγκριθεί η διαδικασία θα γίνει αυτόματα και τυχόν διαφορά στο ύψος του ποσού που έχει εγκριθεί θα πιστωθεί αυτόματα σε δεύτερη πληρωμή στο λογαριασμό που έχει δηλωθεί.
• Ηλικιωμένοι άνω των 67 ετών για τους οποίους δεν θα ισχύσει το κριτήριο της υποχρεωτικής ασφάλισης του ενός μήνα.
• Μονοπρόσωπα νοικοκυριά στα οποία δικαιούχος είναι άτομο με αναπηρία 67% και άνω για τα οποία επίσης, δεν θα ισχύσει το παραπάνω κριτήριο.
• Νοικοκυριά που από σφάλμα στις φορολογικές τους δηλώσεις, δήλωσαν δαπάνες φροντιστηρίων στο πεδίο για τις δαπάνες των ιδιωτικών σχολείων.
• Νοικοκυριά στα οποία εντοπίστηκαν σφάλματα κατά τη διασταύρωση των στοιχείων τους στις βάσεις δεδομένων και οι αιτήσεις τους απορρίφθηκαν ή ακυρώθηκαν.
Τι πρέπει να κάνουν όσοι έχουν υπάρξει ασφαλισμένοι κάποια στιγμή και το σύστημα τους δείχνει να μην έχουν ασφαλιστεί:
Αν έχει πρόβλημα το ΑΜΚΑ ή το ΑΦΜ θα το διορθώσουν και θα μπορείτε την ίδια στιγμή να κάνετε αίτηση.
Αν δεν έχουν πιστοποιήσει χρόνο ασφάλισης (είναι παλιά μεροκάματα κτλ), ζητήστε τους να στείλουν στην ΗΔΙΚΑ το ΑΜΚΑ και το ΑΦΜ σας λέγοντας ότι πιστοποιούν αυτοί τον ένα μήνα τουλάχιστον ασφάλισης. Μέχρι το βράδυ η ΗΔΙΚΑ θα σας έχει καταγράψει σε ειδικό αρχείο που ξεπερνάει το πρόβλημα. Μην στέλνετε απευθείας μήνυμα στην ΗΔΙΚΑ. Τα αγνοούν γιατί δεν μπορούν να κρίνουν αυτοί αν έχετε χρόνο ασφάλισης ή όχι. Αν δεν πάει μήνυμα από τον ΕΦΚΑ η ΗΔΙΚΑ δεν κάνει τίποτα.
Αν δεν έχετε ασφαλιστεί ποτέ, δεν πληροίτε τα κριτήρια. Οπότε δεν έχει νόημα να πάτε στον ΕΦΚΑ να ανοίξετε καρτέλα. Το σύστημα λαμβάνει υπόψη του στοιχεία μόνο πριν την 31/10/2017.
Διορθώσεις ΑΜΚΑ
Στα ΚΕΠ και στα γραφεία ΑΜΚΑ μπορεί να διορθωθούν προβλήματα με το ΑΜΚΑ όπως: Αφαίρεση του ΑΦΜ από διπλοεγγραφές ΑΜΚΑ ή άλλα άτομα που τυχόν είχαν στο ΑΜΚΑ τους το ΑΦΜ του ενδιαφερόμενου (συνήθως σε ζευγάρια όπου και στα δύο ΑΜΚΑ έχει δηλωθεί το ίδιο ΑΦΜ). Ενημέρωση ΑΜΚΑ θανόντος με το ΑΦΜ του.
Αυτές οι ενέργειες γίνονται μόνο σε ΚΕΠ και στα γραφεία ΑΜΚΑ. Δεν υπάρχει η δυνατότητα εξυπηρέτησης στην ΗΔΙΚΑ και δεν πρέπει ο κόσμος να προσέρχεται στην ΗΔΙΚΑ.