Ο Οργανισμός καλεί τους ιδιοκτήτες καταστημάτων οπτικών να υπογράψουν σύμβαση με την οποία αλλάζει η διαδικασία χορήγησης αυτών των ειδών. Στόχος είναι η καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών, πιο ποιοτικές υπηρεσίες και η αποσυμφόρηση των υπηρεσιών του ΕΟΠΥΥ από την κατάθεση αιτημάτων αποζημίωσης από ασφαλισμένους για οπτικά είδη.
της Πέννυς Μπουλούτζα
Χωρίς να χρειάζεται να προπληρώνουν τη δαπάνη θα μπορούν να προμηθεύονται το επόμενο διάστημα γυαλιά οράσεως και άλλα οπτικά είδη οι ασφαλισμένοι του ΕΟΠΥΥ.
Σήμερα, ο ασφαλισμένος που χρειάζεται π.χ. γυαλιά οράσεως, λαμβάνει γνωμάτευση από τον γιατρό, απευθύνεται σε κατάστημα οπτικών, πληρώνει για την αγορά των γυαλιών και εν συνεχεία καταθέτει αίτημα στην οικεία Περιφερειακή Διεύθυνση του ΕΟΠΥΥ, προκειμένου να αποζημιωθεί για τη δαπάνη που έκανε.
Ο ΕΟΠΥΥ αποζημιώνει ποσό ύψους 100 ευρώ κάθε τέσσερα χρόνια για την αγορά οπτικών ειδών και αξίζει να σημειωθεί ότι στο 95% των αιτημάτων οι ασφαλισμένοι έχουν εξαντλήσει αυτό το ποσό.
Για το 2017 η δαπάνη του ΕΟΠΥΥ για οπτικά είδη ήταν περίπου 47 εκατ. ευρώ, ενώ για εφέτος ο αντίστοιχος κλειστός προϋπολογισμός του Οργανισμού ανέρχεται στα 45.000.000 ευρώ.
Αυτή τη στιγμή εκκρεμούν μόνο για οπτικά στις Περιφερειακές Διευθύνσεις (ΠΕΔΙ) του Οργανισμού περίπου 95.000 αιτήματα, η πλειονότητα των οποίων είναι στην Αττική, ενώ εκτιμάται ότι κάθε μήνα κατατίθενται περίπου 30.000 νέα αιτήματα.
Ο χρόνος που περιμένει ο ασφαλισμένος προκειμένου να λάβει πίσω το ποσό που δικαιούται μπορεί να είναι 20 ημέρες –συνήθως στην περιφέρεια– αλλά και να ξεπερνά τον χρόνο, κυρίως σε διευθύνσεις στην Αττική όπως αυτές στην Αχαρνών και στην Αγία Παρασκευή.
Με την υπογραφή των συμβάσεων, ο ασφαλισμένος θα λαμβάνει οπτικά είδη από τα συμβεβλημένα με τον ΕΟΠΥΥ καταστήματα, με γνωμάτευση γιατρού, χωρίς να πληρώσει –αφού οι πάροχοι θα πληρώνονται απευθείας από τον Οργανισμό– παρά μόνο τη διαφορά μεταξύ του ποσού που αποζημιώνει ο ΕΟΠΥΥ και του κόστους των ειδών εάν αυτά είναι ακριβότερα.
Στη σύμβαση, το κείμενο της οποίας αναρτήθηκε χθες στην ιστοσελίδα του Οργανισμού, καθορίζονται οι όροι για τη συνεργασία του ΕΟΠΥΥ με αδειοδοτημένα καταστήματα οπτικών, τα οποία πληρούν τις προϋποθέσεις που ορίζει το θεσμικό πλαίσιο. Π.χ. θα αποκλείεται η συνεργασία του ΕΟΠΥΥ με καταστήματα οπτικών που δεν απασχολούν οπτομέτρη, όπως είναι υποχρεωμένα από τον νόμο.
Προς το παρόν, τα οπτικά είδη και η ειδική αγωγή είναι οι μοναδικές υπηρεσίες υγείας για τις οποίες ο ΕΟΠΥΥ δεν έχει συνάψει σύμβαση με τους παρόχους. Ο ΕΟΠΥΥ καλεί τους παρόχους οπτικών ειδών να υποβάλουν εντός 20 ημερών από την ανάρτηση της σύμβασης αίτηση σύναψης σύμβασης με τον Οργανισμό. Η υποβολή και διαχείριση των αιτημάτων θα γίνει ηλεκτρονικά μέσα από εφαρμογή του ΕΟΠΥΥ.
Τι λένε οι οπτικοί
Οι Οπτικοί-Οπτομέτρες της χώρας μας αποφάσισαν να μην υπογράψουν σύμβαση με τον ΕΟΠΥΥ για την προμήθεια γυαλιών, όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ενωση Οπτικών και Οπτομετρών.
Το ν’ απομονώνεις κάθε φορά έναν επαγγελματικό κλάδο (π.χ. φαρμακοποιούς, λογοθεραπευτές κ.λπ.) και να τον φέρνεις αντιμέτωπο δήθεν με τα συμφέροντα των ασφαλισμένων, αντίκειται σε κάθε έννοια δικαίου και ηθικής και πρέπει να σταματήσει άμεσα.
Αν θέλει να μειώσει τις δαπάνες, να το πει καθαρά. Όλο αυτό γίνεται για να μη μας πληρώνει ή να κουρεύει τα δεδουλευμένα, ενώ πρώτα ήταν αναγκασμένος να πληρώνει τους ασφαλισμένους ατομικά. Γίνεται επιπλέον σαφές ότι επιχειρείται βίαιη αλλαγή του επιχειρηματικού τοπίου στον κλάδο των Οπτικών, εξυπηρετώντας τι;
Καλούμε λοιπόν τους ασφαλισμένους να δείξουν κατανόηση και αλληλεγγύη απέναντι σε έναν κλάδο ο όποιος προστατεύει τη δημόσια υγεία.
Έχουμε προτάσεις και λύσεις, αλλά δυστυχώς δεν μας το επιτρέπουν.
Αντίθετα μας ωθούν στην εξόντωση, καταλήγει η ανακοίνωση
πηγή: www.kathimerini.gr