Μέτρα για αποσυμφόρηση των εφοριών από το υπουργείο Οικονομικών

1

 

 

 

 

 

 

Το Υπουργείο Οικονομικών ανακοίνωσε ότι υλοποιεί σειρά δράσεων για τη βελτίωση των συναλλαγών με τους πολίτες και την αποσυμφόρηση των ΔΟΥ, έτσι ώστε να μπορούν να εστιάζουν σε ελεγκτικές εργασίες καταπολέμησης της φοροδιαφυγής. Σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση, οι δράσεις αυτές εντάσσονται στην ευρύτερη στρατηγική του ΥΠΟΙΚ για κατάργηση της υποχρέωσης προσέλευσης των πολιτών στις ΔΟΥ.

Μία από τις σημαντικότερες δράσεις αφορά στην αντιστοίχιση όλων των βεβαιωμένων οφειλών ΔΟΥ με ταυτότητα οφειλής, που ενεργοποιήθηκε για πρώτη φορά πριν από περίπου έναν χρόνο και από 01/01/2014 εφαρμόστηκε σε όλες τις υποβολές δηλώσεων (ηλεκτρονικά ή/και μέσω ΔΟΥ) όπου ταυτόχρονα με την υποβολή της δήλωσης -εφόσον αυτή είναι χρεωστική- εκδίδεται σημείωμα για την πληρωμή του φόρου, στο οποίο περιέχεται ο αριθμός της ταυτότητας οφειλής.

Συγκεκριμένα οι φορολογούμενοι δεν χρειάζεται πλέον να πληρώνουν φόρους στο ταμείο της ΔΟΥ, αλλά μπορούν να πληρώνουν απευθείας από το σπίτι τους (μέσω internet banking) ή/και από τις τράπεζες και τα ΕΛΤΑ. Η δράση αυτή υπάγεται στο πρόγραμμα πλήρους κατάργησης όλων των επιτόπιων πληρωμών στα ταμεία των ΔΟΥ, όπως επιτυγχάνεται ήδη με τις δεκάδες ηλεκτρονικές εφαρμογές που παρέχονται στο TAXISnet, όπου οι φορολογούμενοι μπορούν από το σπίτι τους να υποβάλουν τις φορολογικές δηλώσεις και να πληρώνουν μέσω internet (web) banking.

Παράλληλα, συνεχίζονται οι διοικητικές ρυθμίσεις και νομοθετικές αλλαγές, έτσι ώστε οι πολίτες να μην υποχρεώνονται πλέον να προσέρχονται στις Εφορίες για διενέργεια φορολογικών εργασιών (όπως συμβαίνει με τα μισθωτήρια, τα οποία από την 01/01/2014 υποβάλλονται αποκλειστικά ηλεκτρονικά). Ωστόσο, οι φορολογούμενοι που δεν διαθέτουν σύνδεση internet ή δεν κατέχουν τις απαιτούμενες γνώσεις Η/Υ, μπορούν να εξυπηρετούνται στις 120 ΔΟΥ, στα 110 ΓΕΦ και στα 1.000 ΚΕΠ, που λειτουργούν πανελλαδικά.

Τέλος το ΥΠΟΙΚ προχωρεί σταθερά στην εφαρμογή:

– Της έκδοσης και πληρωμής παραβόλων από φορείς δέκα υπουργείων, μέσω της ηλεκτρονικής εφαρμογής “e-παράβολο” στο TAXISnet (www.gsis.gr -> υπηρεσίες προς πολίτες -> e-παράβολο).

– Του Κώδικα Φορολογικών Διαδικασιών από 1/1/2014, με τον οποίο απλοποιούνται και οι εσωτερικές διαδικασίες λειτουργίας των ΔΟΥ.

Αναδημοσίευση από  http://www.express.gr/

Σχόλιο Foroline

Το Υπουργείο Οικονομικών “εκσυγχρονίζεται” , μεταφέροντας την “ύλη” εν τέλει , στους “δωρεάν υπαλλήλους” του , δηλαδή στους Λογιστές , διότι η πρακτική λέει ότι οι ελάχιστοι υπάλληλοι πια  των Δ.Ο.Υ , δεν παραπέμπουν τους φορολογούμενους στα ΚΕΠ κλπ , αλλά στους Λογιστές … Την εύκολη και φθηνή λύση !!!

Φυσικά συμφωνούμε με τον εκσυγχρονισμό και την ηλεκτρονική εξυπηρέτηση , όταν αυτή όμως γίνεται με όρους σοβαρότητας και υπευθυνότητας σε μια μια αγορά που Ζει και όχι σε μια αγορά που σιγοσβήνει…  

1 Σχόλιο

  1. Foroline friend on

    Πολυ σωστό το σχόλιο, ναι στην αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό αλλά με σωστο τροπο

Leave A Reply

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.