Οι 4 μύθοι για τα φθηνά αεροπορικά εισητήρια

0

Τέσσερις μύθοι γύρω από το κλείσιμο αεροπορικών εισιτηρίων οδηγούν σε τέσσερα μεγάλα λάθη, που τελικά κοστίζουν αρκετά χρήματα στους καταναλωτές.

Με το καλοκαίρι να πλησιάζει και τις τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων να αυξάνονται κάθε μήνα που περνάει, η ιστοσελίδα Marketwatch καταγράφει τι πρέπει να κάνουν οι ταξιδιώτες και ποιες διαδικτυακές υπηρεσίες να χρησιμοποιήσουν προκειμένου να καταφέρουν να κλείσουν τα φθηνότερα αεροπορικά εισιτήρια.

Ο πρώτος και σημαντικότερος μύθος που δεν ισχύει, σύμφωνα με στοιχεία της αγοράς, είναι πως όσο νωρίτερα κλείσει κανείς εισιτήριο, τόσο φθηνότερα θα το πληρώσει. Αυτό μπορεί να ισχύει σε ορισμένες περιπτώσεις ή για ορισμένες προσφορές, ωστόσο γενικά δεν ισχύει.



Το ιδανικό διάστημα για να πετύχει κανείς τη φθηνότερη τιμή αεροπορικού εισιτηρίου είναι να το κλείσει κατά μέσον όρο 76 ημέρες προτού κάνει το ταξίδι, σύμφωνα με έρευνα του αμερικανικού διαδικτυακού πρακτορείου ταξιδίων CheapAir, που δημοσιεύθηκε τον Μάρτιο και βασίστηκε σε στοιχεία από 917 εκατ. εισιτήρια που εκδόθηκαν σε οκτώ χιλιάδες αγορές.

Φυσικά και θα υπάρχουν καλές προσφορές νωρίτερα ή αργότερα, ωστόσο κατά μέσον όρο αν κλείσει κανείς αεροπορικό εισιτήριο 315 με 203 ημέρες νωρίτερα θα το πληρώσει 50 δολάρια περισσότερο. Αν κλείσει 202 με 116 ημέρες νωρίτερα από το ταξίδι θα πληρώσει το εισιτήριο 20 δολάρια περισσότερο. Η χρονική περίοδος για να πετύχει κανείς τη χαμηλότερη τιμή είναι να ψάξει εισιτήριο 115 με 20 ημέρες πριν κάνει το ταξίδι. Αν περιμένει έως την τελευταία στιγμή ενδέχεται να πληρώσει το εισιτήριο μέχρι και κατά 220 δολάρια περισσότερο.

Μία ακόμη καλή συμβουλή είναι να ελέγχει ο ταξιδιώτης όχι μόνο την τιμή εισιτηρίων αλέ-ρετούρ με την ίδια αεροπορική εταιρεία, αλλά να ελέγχει και εισιτήρια απλής μετάβασης (χωρίς κλείσιμο επιστροφής) από διαφορετικές εταιρείες, λέει στο Marcketwatch η Γκέιμπ Σάγκλι του ταξιδιωτικού ιστότοπου Travelzoo. Χρήσιμο για να δει κάποιος αν η τιμή που του προσφέρεται είναι συμφέρουσα ή όχι είναι και το εργαλείο που προσφέρει η Google. Καθώς αρχίζει να κοιτάζει τιμές αεροπορικών εισιτηρίων για συγκεκριμένο προορισμό εμφανίζει ένδειξη που λέει κατά πόσον η τιμή που βλέπει ο καταναλωτής είναι υψηλή, συνηθισμένη ή χαμηλή σε σύγκριση με τον μέσο όρο. Επίσης, όταν έχει η Google τις σχετικές πληροφορίες, λέει στον καταναλωτή κατά πόσον αναμένεται να αυξηθεί ή να μειωθεί η τιμή που βλέπει.

Δεύτερος μύθος σχετικά με τα αεροπορικά εισιτήρια είναι πως, αν υπάρχει ενδιάμεση στάση με αλλαγή αεροπλάνου μέχρι τον τελικό προορισμό, τότε το εισιτήριο θα είναι πάντοτε φθηνότερο.

Κατά μέσον όρο ο ταξιδιώτης θα εξοικονομήσει 5% της τιμής αν το εισιτήριο περιλαμβάνει μια ενδιάμεση στάση, αν και όλο και περισσότερες απευθείας πτήσεις ενδέχεται να είναι φθηνότερες, σύμφωνα με στοιχεία του αμερικανικού ιστότοπου Hooper που συγκρίνει τιμές εισιτηρίων.

Το βασικό κριτήριο που καθορίζει αν η τιμή με ενδιάμεση στάση θα είναι φθηνότερη ή όχι είναι αν η μοναδική εταιρεία που εκτελεί το δρομολόγιο απευθείας είναι χαμηλού κόστους, τότε το πιθανότερο είναι το εισιτήριο με ενδιάμεση στάση από άλλη εταιρεία να είναι ακριβότερο.

Τρίτος μύθος είναι πως αν παραμείνει ο ταξιδιώτης στον τόπο διακοπών το Σαββατοκύριακο, τότε το αεροπορικό εισιτήριο θα είναι ακριβότερο. Η μοναδική περιοχή όπου ισχύει αυτό είναι η Καραϊβική (όπου η παραμονή το Σάββατο αυξάνει το κόστος κατά 6%). Στην Ευρώπη ισχύει το αντίθετο. Αν μείνει ο ταξιδιώτης στον τόπο διακοπών το Σάββατο βράδυ, τότε το αεροπορικό εισιτήριο είναι κατά μέσον όρο 40% φθηνότερο.

Ο λόγος που η παραμονή το Σάββατο οδηγεί σε φθηνότερο αεροπορικό εισιτήριο είναι πως οι αεροπορικές εταιρείες μπορούν να καταλάβουν χάρη σε αυτόν τον παράγοντα αν ο επισκέπτης ταξιδεύει για αναψυχή ή για εργασία. Είναι απίθανο να κάνει κάποιος διακοπές και να μη μείνει και το Σάββατο, και εξίσου απίθανο να ταξιδεύει για δουλειά και να παραμείνει στον προορισμό και το Σάββατο.

Ετσι οι αεροπορικές εταιρείες διαχωρίζουν τις δύο κατηγορίες ταξιδιωτών και χρεώνουν με υψηλότερη τιμή όσους ταξιδεύουν για εργασία. Στην Καραϊβική ισχύει το αντίθετο, διότι η ζήτηση για εισιτήρια για μία εβδομάδα είναι πολύ υψηλή οπότε οι αεροπορικές εταιρείες έχουν υψηλότερες τιμές για ταξίδια που περιλαμβάνουν το Σάββατο, σύμφωνα με έκθεση του Hooper.

Τέταρτος μύθος είναι πως τα αεροπορικά εισιτήρια είναι πάντοτε φθηνότερα τις Τρίτες. Σύμφωνα με την έκθεση του CheapAir, οι τιμές είναι σχεδόν παρόμοιες όλες τις ημέρες της εβδομάδας, ενώ σύμφωνα με στοιχεία του Hooper οι τιμές εισιτηρίων για εσωτερικές πτήσεις στις ΗΠΑ είναι χαμηλότερες τις Τρίτες κατά 1,6%.

Σε κάθε περίπτωση, ο ταξιδιώτης καλό θα είναι να αρχίσει να ψάχνει για εισιτήριο περίπου τρεις μήνες πριν από το ταξίδι, να συγκρίνει πάντοτε τιμές, αεροπορικές εταιρείες και ιστοτόπους και, φυσικά, να έχει πάντοτε ανοιχτά τα μάτια του για προσφορές.

πηγή: Έντυπη Καθημερινή



Leave A Reply

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.