Σε συνέχεια των εγγράφων της Αρχής μας σχετικά με το ζήτημα της επιβάρυνσης των καταναλωτών με ένα (1) ευρώ για την έκδοση έγχαρτων Λογαριασμών Κατανάλωσης, ύστερα και από την απόφαση του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης (υπόθεση C-294/18 της 2ας Μαϊου 2019) επανερχόμαστε στα ζητήματα που είχαμε επισημάνει με την από 8 Ιανουαρίου 2019 έγγραφη Σύσταση της Αρχής μας (αριθ. Πρωτ. 791).
Σύμφωνα με την ως άνω Απόφαση του ΔΕΕ, η οποία ερμήνευσε το άρθρο 11 παρ. 1 της Οδηγίας 2012/27/ΕΕ (που έχει ενσωματωθεί στην εθνική έννομη τάξη δυνάμει του άρθρου 12 παρ. 4 ν. 4342/2015), “αποτελεί δικαίωμα των τελικών καταναλωτών να λαμβάνουν δωρεάν όλους τους λογαριασμούς τους και τα στοιχεία που αφορούν την τιμολόγηση για την ενέργεια που καταναλώνουν…”. Υπό το πρίσμα αυτό, η χορήγηση τυχόν έκπτωσης σε καταναλωτές που επιλέγουν την ηλεκτρονική αποστολή λογαριασμού από τον προμηθευτή λιανικής πώλησης ηλεκτρονικής ενέργειας είναι συμβατή με το άρθρο 11 παρ. 1 της Οδηγίας μόνον εφόσον τηρείται η υποχρέωση της δωρεάν αποστολής λογαριασμών σε όλους τους καταναλωτές, άρα και στους καταναλωτές που επιλέγουν την αποστολή έγχαρτου λογαριασμό.
Με βάση τα παραπάνω, επαναφέρουμε το θέμα των χρεώσεων ύψους 1 ευρώ που επιβάλλονται και έχουν ήδη επιβληθεί στους καταναλωτές που λαμβάνουν έγχαρτους λογαριασμούς και παρακαλούμε σύμφωνα με την υπ.αριθμ. πρωτ. 791/8-1-219 Σύστασή μας για τις νόμιμες ενέργειες σας.
Ειδικότερα, παρακαλούμε για την ενημέρωση της Αρχής μας σχετικά με:
α) Την άμεση παύση της πρακτικής χρέωσης των καταναλωτών για την έκδοση και την αποστολή Λογαριασμών Κατανάλωσης και
β) την επιστροφή των εισπραχθέντων, ,κατά παράβαση της κείμενης νομοθεσίας, χρηματικών ποσών μέσω της σχετικής πίστωσης τους στους αμέσως επόμενους εκκαθαριστικούς Λογαριασμούς Κατανάλωσης.
Δείτε στο σχετικό έγγραφο ΕΔΩ