Πάμε σινεμά; Οι ταινίες της εβδομάδας ( 19-9-2020)

0

Πλούσιο σε τίτλους το μενού και αυτής της εβδομάδας, στην οποία μια πολιτική κωμωδία με πρωταγωιστλη τον Στιβ Καρέλ, άνει την διαφορά.

του Γιάννη Ζουμπουλάκη

«Ακαταμάχητος» («Irresistible», ΗΠΑ, 2020)

Αυτη η ταινία που σκηνοθέτησε ο πρώην παρουσιαστής της τηλεόρασης, κατά βάση κωμικός Τζον Στιούαρτ, είναι ακριβώς ο τύπος της αμερικανικής δραματικής κωμωδίας που μπορεί να κάνει την διαφορά στο σορό και τη ρουτίνα. Είναι σκεπτόμενη, άμεση, επίκαιρη, έξυπνη σε ατάκες και καταστάσεις και με μια εντελώς απρόβλεπτη σεναριακή τροπή προς το τέλος, η οποία μπορεί να σε κάνει να πετάξεις την σκούφια σου.



Τολμώ από τώρα να προβλέψω ότι μια υποψηφιότητα για το Οσκαρ σεναρίου γραμμένου κατευθείαν για την οθόνη δεν είναι καθόλου απίθανη. Ισως και περισσότερες. Η επικαιρότητα της ταινίας οφείλεται στο ότι κοιτάζει με ειλικρίνεια (υπό την ομπρέλα του χιούμορ) το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν πολλές επαρχιακές κοινότητες των Ηνωμένων Πολιτειών, όπως η κωμόπολη Ντιρλάκεν που βρίσκεται στο φόντο αυτής εδώ της ιστορίας. Η οικονομική κρίση την έχει τσακίσει και η φωνή ενός πρώην στρατιωτικού, νυν αγρότη (Κρις Κούπερ), σε μια βιντεογραφημένη συνεδρίαση των κατοίκων της πόλης, θα κάνει «κλικ» σε έναν πολιτικό σύμβουλο των Δημοκρατικών (Στιβ Καρέλ) που με έδρα την Γουόσινγκτον αναζητεί πιθανές λύσεις για την αναπτέρωση του κοιμισμένου κόμματος των Δημοκρατικών.

«Ο τύπος είναι δημοκρατικός χωρίς να το ξέρει» θα πει ο σύμβουλος για τον πρώην στρατιωτικό στο πρόσωπο του οποίου θα δει αν όχι το μέλλον, πάντως μια πιθανότητα σωτηρίας των Δημοκρατικών. Και γι’ αυτό θα κατέβει ο ίδιος στο Ντιρλάκεν προκειμένου να πείσει τον πρώην στρατιωτικό να μπει στην μάχη των επόμενων εκλογών για την δημαρχία της πόλης θέτοντας ο ίδιος υποψηφιότητα.

Οπότε μέσα σε αυτό το πλαίσιο ο Στιούαρτ κτίζει έναν κόσμο στον οποίο πρωταγωνιστούν το αλλόκοτο και το παράδοξο. Ο Καρέλ είναι εκπληκτικός παίζοντας το ψάρι έξω από το νερό που προσπαθεί να περάσει τον πρωτευουσιανικο τρόπο σκέψης στους «βλάχους». Μόνον που οι «βλάχοι» δεν ανήκουν πλέον στην δεκαετία του 1940 και του 1950 αλλά έχουν εξελιχθεί σε «γατόνια» που δεν μπορείς εύκολα να κοροϊδέψεις. Ο Στιούαρτ δίνει μεγάλη σημασία στον ανταγωνισμό ανάμεσα στον Καρέλ και την αντίπαλό του σύμβουλο του Ρεπουμπλικάνου δημάρχου (η Ρόουζ Μπάιρν), στα κτυπήματα κάτω από την μέση, στον βρώμικο πόλεμο των κουτσομπολιών και των fake news.

Μια έκπληξη, μην την χάσετε!

Βαθμολογία: 4

______________________________

«Greenland:Το τελευταίο καταφύγιο» (ΗΠΑ, 2020)

O θηριώδης και μονίμως αγέλαστος Tζέραρντ Μπάτλερ θα έρθει αντιμέτωπος με δεκάδες εμπόδια προκειμένου να ξαναβρει την γυναίκα και τον γιό του (Μρίνα Μπακαρίν, Ρότζερ Ντέιλ Φλόιντ), όταν η μοίρα τους χωρίζει ενώ όλοι μαζί προσπαθούσαν να πάρουν το αεροπλάνο για το καταφύγιο διάσωσης μετά την «επίθεση» μετεωριτών που έχει δεχθεί. ο πλανήτης μας. Όχι ακριβώς μια περιπέτεια καταστροφής σαν το «2012», η ταινία «Greenland:Το τελευταίο καταφύγιο» του πρώην κασκαντέρ Ρικ Ρόμαν Γουόου («Κατάδικος») είναι ένα road movie χωρισμένο σε δύο άξονες, μέσα από το οποίο ο σκηνοθέτης εστιάζει κυρίως στην αποτύπωση της παράνοιας, αποτέλεσμα του μαζικού πανικού. Ολοι γνωρίζουμε ότι το πρωτόγονο ένστικτο της επιβίωσης είναι μια πολύ επικίνδυνη «ζώνη» και ότι ο άνθρωπος είναι ικανός να φτάσει σε σημεία που ποτέ δεν θα διανοείτο ότι θα έφτανε. Ο ήρωας του Μπάτλερ δεν εξαιρείται και αυτό ακριβώς δίνει ενδιαφέρον στην ταινία γιατί αυτός είναι ο θετικός της ήρωας. Γυρισμένη με άκρως ρεαλιστικό τρόπο, χωρίς πολλά οπτικοακουστικά εφέ και με σκηνές πλήθους πειστικά καταγεγραμμένες, η ταινία σε κρατά κοντά της χωρίς να αποτελεί κάτι το αξέχαστο.

Βαθμολογία: 2 1/2

_________________________________

«Οι άγνωστοι Αθηναίοι» (Ελλάδα, 2020)

Oι δρόμοι της Αθήνας,είναι γεμάτοι από αυτά, τα βλέπουμε καθημερινά περπατώντας, κάποια πιθανόν να τα αναγνωρίζουμε κιόλας. Είναι τα αδέσποτα σκυλιά που στην τελευταία δημιουργία της, «Οι άγνωστοι Αθηναίοι» η Αγγελική Αντωνίου κινηματογραφεί με αγάπη αλλά και από απόσταση. Αποφεύγοντας την ηθικολογία και την «μεταφορά» μηνυμάτων, η σκηνοθέτις με γερμανική πειθαρχία (η Γερμανία εξάλλου είναι η δεύτερη πατρίδα της) μένει αυστηρά στο θέμα και ταυτόχρονα αναζητεί τον συνδετικό κρίκο ανάμεσα στα σκυλιά και τους ανθρώπους που τα φροντίζουν. Μαθαίνουμε σκληρές ιστορίες για το παρελθόν των αγαπητων αυτών τετράποδων και την ίδια στιγμή χαιρόμαστε που είναι ζωντανά, που κατάφεραν να ξεπεράσουν το κακό, έστω κι αν το μέλλον μοιάζει αβέβαιο. Εκεί θα βρούμε τον Σωκράτη που κάνει βόλτες σε Θησείο και Αιόλου αράζοντας στην Ερμού, την Φωτούλα που την φλερτάρουν πολλοί αλλά εκείνη κάνει την δύσκολη, τον Μάρκο, κάτι σαν μασκότ των μουσικών συγκροτημάτων και θαμώνων του Μοναστηρακιου. Αλλά θα δούμε και ανθρώπους όπως ο σταρ της ταινίας, ένας καλλιεργημένος Κερκυραίος άστεγος, φύλακας άγγελος των αδέσποτων, καθότι αδέσποτος ο ίδιος αλλά όπως τα σκυλιά περήφανος και αισιόδοξος.

Βαθμολογία: 3

____________________________________

«Οι ζωές που δεν έζησα» («The roads not taken», Aγγλία/ ΗΠΑ/ Ισπανία/ Πολωνία/ Σουηδία, 2020)

Κατά ένα τρόπο, η αδιαμφισβήτητη ευαισθησία που περιτυλίγει την ταινία «Οι ζωές που δεν έζησα» της Σάλι Πότερ, έρχεται σε αντιπαράθεση με την επιτηδευμένα ποιητική αφήγηση που επέλεξε να ακολουθήσει – χωρίς αυτό να σημαίνει βεβαίως ότι η ταινία δεν έχει τις στιγμές της. Ο Χαβιέρ Μπαρδέμ υποδύεται τον συγγραφέα που δεν μπορεί να σταθεί στα πόδια του χτυπημένος από τη νόσο του Αλτσχάιμερ και στιγμές από την ζωή του (με την κόρη του/ Ελ Φάνινγκ, με έναν δεσμό του/ Σάλμα Χάγιεκ) καταλήγουν σε ένα αρκετά μπερδεμένο παζλ που σου δίνει την αίσθηση του μετέωρου, όπως ακριβώς μετέωρος φαίνεται να είναι και ο κεντρικός ήρωας εξαιτίας της πάθησής του. Αυτά τα θραύσματα μνήμης, επιδιώκουν στην «κατασκευή» ενός «καθαρού» πορτρέτου του συγγραφέα αλλά εν τέλει προκαλούν σύγχυση στον θεατή, παρόμοια ,ίσως, με την κατάσταση στην οποία ο συγγραφέας βρίσκεται στο παρόν του.

Βαθμολογία: 2




Eπίσης στις αίθουσες

«Η Ιουλιέτα των πνευμάτων» («Giulietta degli spiriti», Ιταλία, 1965) Επανέκδοση. Με τον μοναδικό του τρόπο, ο Φεντερίκο Φελίνι επεξεργάζεται το αλλόκοτο σύμπαν που περιτυλίγει την φαντασία μιας καθημερινής αστής σε κρίση την οποία υποδύεται η σύζυγός του, Τζουλιέτα Μασίνα.

Βαθμολογία: 3

___________________________________

«Scooby – Doo» (ΗΠΑ, 2020). Κινούμενα σχεδια. Υστερα από πολλές εξιχνιάσεις μυστηρίων της εταιρίας Mystery Inc, ο σκύλος Σκούμπι Ντου και η παρέα του έρχονται αντιμέτωποι με το μεγαλύτερο και πιο σκοτεινό μυστήριο της καριέρας τους: μία πλεκτάνη που ετοιμάζεται να εξαπολύσει στον κόσμο ένα επικίνδυνο σκύλο φάντασμα, τον διαβόητο Κέρβερο.

Βαθμολογία: –

5: εξαιρετική
4: πολύ καλή
3: καλή
2: ενδιαφέρουσα
1: μέτρια
0: απαράδεκτη

πηγή: tovima.gr



 

Leave A Reply

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.