Με έγγραφό της η Γενική Γραμματεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών ενημερώνει σχετικά με τη λειτουργία των ΚΕΠ από τις 23 Νοεμβρίου 2020.
Αναλυτικά το έγγραφο αναφέρει:Σε συνέχεια των οδηγιών της υπηρεσίας μας σχετικά με τη λειτουργία των ΚΕΠ κατά το διάστημα ισχύος των περιοριστικών μέτρων διασποράς του νέου κορονοϊού, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαίτερες επιδημιολογικές συνθήκες οι οποίες έχουν δημιουργηθεί ανά την επικράτεια, το γεγονός της μεγάλης αύξησης χρήσης ειδικών και μη αδειών, καθώς και με γνώμονα την προστασία του προσωπικού που εργάζεται στα ΚΕΠ, θέτουμε υπόψη σας τα ακόλουθα σχετικά με τη λειτουργία των ΚΕΠ από 23 Νοεμβρίου 2020 και μέχρι νεωτέρας:1. Το ωράριο λειτουργίας για όλα τα ΚΕΠ της χώρας διαμορφώνεται από 7.30 πμ έως 15.30 μμ, Δευτέρα έως Παρασκευή. Η εξυπηρέτηση των πολιτών που θα προσέρχονται θα πραγματοποιείται από τις 7.30 πμ μέχρι τις 15.00 μμ.
2. Η προσέλευση των πολιτών θα γίνεται αυστηρά κατόπιν τηλεφωνικής προ συνεννόησης (ραντεβού) ώστε να αποφεύγονται οι άσκοπες μετακινήσεις τους και ο συνωστισμός, και να διεκπεραιώνονται χωρίς καθυστερήσεις και αναμονή τα αναγκαία αιτήματα των πολιτών.
3. Ειδικότερα, όσον αφορά την εξυπηρέτηση δικηγόρων σε δημόσιες υπηρεσίες, επισημαίνεται ότι σύμφωνα με τη διάταξη της παρ. 2 του άρθρου 34 του ν. 4194/2013 «Κώδικας Δικηγόρων» (Α’ 208): «Η είσοδος στα Υπουργεία και στα δημόσια καταστήματα επιτρέπεται ελεύθερα στους δικηγόρους με επίδειξη της επαγγελματικής τους ταυτότητας, κάθε εργάσιμη ημέρα και ώρα χωρίς κανένα χρονικό ή άλλο περιορισμό» (σχετική αριθ. ΔΙΑΔΠ/Φ.Β.10/27509/11- 11-2013 εγκύκλιος, ΑΔΑ: ΒΛ1ΨΧ-8Γ8). Οι δικηγόροι εξυπηρετούνται στις δημόσιες υπηρεσίες κατόπιν προηγούμενου ραντεβού, σε κάθε περίπτωση όμως οι Υπηρεσίες κατά τον καθορισμό των ραντεβού θα πρέπει να δίνουν προτεραιότητα στην εξυπηρέτηση των δικηγόρων. Σε περιπτώσεις δε που δικηγόροι προσέρχονται στις δημόσιες υπηρεσίες χωρίς προηγούμενο ραντεβού θα εξυπηρετούνται, μόνο εφόσον διασφαλίζεται η απαιτούμενη απόσταση και δεν υπάρχει συνωστισμός εντός της Υπηρεσίας.
4. Δυνατότητα εξ αποστάσεως εργασίας υπάρχει μόνο για τους εργαζομένους στα ΚΕΠ που έχουν ενταχθεί στην πλατφόρμα “Mykep live”, εφόσον επαρκεί το εναπομένον προσωπικό για την εξυπηρέτηση ραντεβού μέσω φυσικής παρουσίας πολιτών και για τις ημέρες κατά τις οποίες υπάρχουν ραντεβού προς εξυπηρέτηση, με την προϋπόθεση ότι έχουν γίνει οι απαραίτητες τεχνικές ενέργειες από την αρμόδια υπηρεσία Πληροφορικής του κάθε Δήμου, για να υπάρχει πρόσβαση στο δίκτυο ΣΥΖΕΥΞΙΣ και να είναι εφικτή η χρήση της εφαρμογής Διεκπεραίωσης Αιτημάτων Πολιτών (e-kep). Ταυτόχρονα, οι υπάλληλοι που εργάζονται εξ αποστάσεως μπορούν να εξυπηρετούν και αιτήματα μέσω της θυρίδας της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (Gov.gr), όπου αυτό είναι εφικτό. Δεδομένου ότι εξακολουθεί να τίθεται σε προτεραιότητα η προστασία εκείνων των υπαλλήλων του δημοσίου που ανήκουν σε ομάδες αυξημένου κινδύνου, οι υπάλληλοι αυτοί μπαίνουν κατά προτεραιότητα σε καθεστώς τηλεργασίας.
5. Σε περιπτώσεις όπου ο χώρος του καταστήματος του ΚΕΠ δεν επαρκεί για την τήρηση των αποστάσεων ασφαλείας μεταξύ του διαθέσιμου προς παροχή υπηρεσίας προσωπικού ή δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις της προηγούμενης παραγράφου για την παροχή εξ αποστάσεως εργασίας, η προσέλευση πραγματοποιείται σε βάρδιες που θα ορίζονται με ευθύνη του εκάστοτε Προϊσταμένου.
6. Οι υπάλληλοι των ΚΕΠ διεκπεραιώνουν τα αιτήματα των κατοίκων του δήμου που δεν μπορούν ή δεν επιτρέπεται να μετακινηθούν από τις οικίες τους ως και των άπορων και οικονομικά αδύνατων κατοίκων του δήμου που δεν μπορούν ή δεν επιτρέπεται να μετακινηθούν απ΄ τις οικίες τους, και αδυνατούν να εξυπηρετηθούν κατά δήλωσή τους, τα οποία έχουν καταγραφεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες κοινωνικής πολιτικής, όπως προβλέπεται στην υπ΄αρ. 75317/8.11.2020 εγκύκλιο του ΥΠ.ΕΣ
7. Η εξυπηρέτηση των πολιτών από τα ΚΕΠ τα οποία συμμετέχουν στην πλατφόρμα εξυπηρέτησης μέσω τηλεδιάσκεψης (MyKEPLive) θα πραγματοποιείται από Δευτέρα έως Παρασκευή από 8.00 μέχρι 14.30. Συναφώς, υπενθυμίζουμε ότι στις περιπτώσεις ραντεβού για υποβολή αίτησης για διαδικασίες οι οποίες δεν δύναται να εξυπηρετηθούν μέσω της πλατφόρμας τηλεδιάσκεψης, είτε κατά την ώρα πραγματοποίησης του ραντεβού ,είτε μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος πριν την πραγματοποίηση του ραντεβού, εφόσον ο φόρτος εργασιών στο ΚΕΠ το επιτρέπει, να γίνεται ευγενική ενημέρωση ότι δε μπορεί να υποβληθεί αίτηση μέσω της πλατφόρμας και να υποδεικνύεται η κατά περίπτωση δυνατότητα εξυπηρέτησης (φυσική παρουσία ή εξυπηρέτηση μέσω της ειδικής σύμβασης με τα ΕΛΤΑ για όσο διάστημα ισχύουν τα έκτακτα μέτρα περιορισμού διασποράς του νέου κορονοϊού) καθώς και κάθε επιπλέον διοικητική πληροφορία.
Για την εφαρμογή των λοιπών θεμάτων που αφορούν στους εργαζόμενους στα ΚΕΠ ως δημοτικών υπαλλήλων (π.χ. ομάδες αυξημένου κινδύνου, χορήγηση ειδικής άδειας απουσίας κ.λ.π.) βάσει της υπ΄αρ.ΔΙΔΑΔ/Φ.69/133/οικ.20764/ 7.11.2020 εγκυκλίου του ΥΠ.ΕΣ, αρμόδια είναι η εκάστοτε Διεύθυνση Διοικητικού του οικείου Ο.Τ.Α.
Πηγή: ermis.gov.gr μέσω https://www.lawspot.gr/