Του Γιώργου Σκίντσα*
Ο έρωτας είναι μαγκιά. Βγαίνεις από τον εαυτό σου, τον οποίο παραχωρείς στον σύντροφό σου. Το να δημοσιοποιήσεις τον χωρισμό σου, όντας άντρας, στα social media, με ένα τραγούδι δυόμισι λεπτών, χρειάζεται κάτι παραπάνω από μαγκιά. Ο Παντελής Παντελίδης το έπραξε πριν από περίπου τέσσερα χρόνια. «Δεν ταιριάζετε σου λέω», ο τίτλος του τραγουδιού, αφιερωμένου στο κορίτσι που τον παράτησε. Βίντεο αφτιασίδωτο, προσωπικό, γυρισμένο ερασιτεχνικά από την κάμερα του κινητού του. Η κοπέλα δεν γύρισε. Γύρισε όμως η ζωή του. Δεκαπέντε εκατομμύρια θεάσεις από τις 19 Σεπτεμβρίου 2012 έως σήμερα. Μια Ελλάδα και κάτι. Και φυσικά, δεν σταμάτησε εκεί. Το ελληνικό κοινό ή, για να ακριβολογούμε, ένα μεγάλο τμήμα του βρήκε τον (νέο) α-ταξικό υμνητή της καψούρας. Η καψούρα πάντα υπήρχε, υπάρχει και θα υπάρχει στη ζωή μας. Το θέμα είναι να συναντηθείς μαζί της την κατάλληλη στιγμή με τον κατάλληλο μεσάζοντα. Αυτός ήταν ο Παντελής Παντελίδης.
Από το πρωί της περασμένης Πέμπτης που έγινε γνωστός ο θάνατός του σε τροχαίο τα social media αποθέωσαν έναν καλλιτέχνη-φαινόμενο που κατάφερε να ξεχωρίσει ακολουθώντας τη δική του λογική και γυρίζοντας, τουλάχιστον στην αρχή, την πλάτη του στο σταρ σίστεμ. Και αυτό πάλι μπορεί να ακουστεί υπερβολικό. Ο Παντελής Παντελίδης στα 33 του χρόνια και με τέσσερα χρόνια παρουσίας έθεσε τους δικούς του κανόνες. Δεν είχε εντυπωσιακούς κοιλιακούς, δεν ήταν ο τραγουδιστής-μοντέλο και όμως ήταν αποδεκτός από όλους, ανεξαρτήτως ηλικίας, κοινωνικής τάξης, μορφωτικού επιπέδου.
Τόπος καταγωγής, Νέα Ιωνία. Οι γονείς του έχουν κατάστημα Προ-Πο ο ίδιος,υπαξιωματικός στο Πολεμικό Ναυτικό. Μοιάζει με παλιά, μαυρόασπρη ελληνική ταινία. Αναζήτησε την τύχη του στο στρατό. Γρήγορα κατάλαβε ότι το μεροκάματο μπορεί να ήταν σίγουρο, αλλά ήταν επίσης σίγουρο ότι δεν ήθελε να κάνει τον εκπαιδευτή. Πήρε την κιθάρα του και άρχισε να γράφει και να τραγουδάει: «Αλκοολικές οι νύχτες», «Συνοδεύομαι», «Αλεξίσφαιρο γιλέκο», «Είχα κάποτε μια αγάπη», «Λιώμα σε γκρεμό», «Το φίδι». Ο Παντελής είχε γίνει αυτό που ήταν πριν τον «αναλάβει» η δισκογραφική του εταιρεία.
Ταχύτητα μετεωρίτη
Για τον Παντελή Παντελίδη όλα ήταν απλά και γρήγορα. Σαν την ταχύτητα του μετεωρίτη. Από το 2012 που ξεπήδησε από το ΥouΤube έως σήμερα έγραψε δεκάδες τραγούδια, συνεργάστηκε με μεγάλα ονόματα και εμφανίστηκε στην μεγαλύτερες πίστες της Αθήνας. Αποθεώθηκε από το κοινό, συνομήλικοι θεατές του αλλά και μικρότεροι και μεγαλύτεροι του, γέμιζαν τα μαγαζιά όπου εμφανιζόταν για να τραγουδήσουν μαζί του « Σκούπισε τα πόδια σου και πέρασε». Στην Ελλάδα της κρίσης, όπου ο κοινωνικός ιστός της όπως τον γνωρίζαμε διαλύεται, για πάρα πολλούς ο Παντελής Παντελίδης αποτέλεσε το αντίπαλο δέος της «εύκολα επιτυχημένης» γενιάς των 90s.
Δεν ξέρουμε πού θα τοποθετήσει η μουσική ιστορία τον Παντελή Παντελίδη τα επόμενα χρόνια. Ούτε πόσοι θα τον θυμούνται και για πόσο. Ούτε ακόμη για πόσο θα ακούγονται τα τραγούδια του. Αυτό που κατάφερε ήταν να βάλει και πάλι στον χάρτη ωμά και καθαρά τον νταλκά. Και μάλιστα μόνος του.
ΑΝΤΙΦΑΣΕΙΣ
Πριν από λίγες ημέρες, το Διαδίκτυο λοιδορούσε τον Παντελίδη επειδή σε έναν στίχο του έλεγε: «Με συγχωρείς για τα επόμενα / μα έχω εξετάσει τα ενδεχόμενα / πλέον θυμίζεις σκάρτη γκόμενα που τριγυρνά στα Κατεχόμενα». Προκάλεσε θυμό, τον έκραξαν, τον ειρωνεύτηκαν και τελικά απέσυρε το τραγούδι και ζήτησε συγγνώμη. Από την Πέμπτη, ημέρα του θανάτου του, το Facebook του αποτίνει φόρο τιμής. Τι περίεργο και αυτό.
*Αποσπάσματα από το δημοσίευμα του δημοσιογράφου Γιώργου Σκίντσα στην εφημερίδα
«Το Βήμα της Κυριακής»
Οι αναδημοσιεύσεις Άρθρων Γνώμης , δεν απηχούν κατ’ ανάγκη και τις απόψεις της Ομάδας foroline-ADC.