Πότε αναλαμβάνουν ρόλο εισπρακτικών οι εφορίες

0

Απαντήσεις για τις τηλεφωνικές κλήσεις προς οφειλέτες στην εφορία για τακτοποίηση των χρεών τους δίνει η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα: Η Διεύθυνση Φορολογικής Συμμόρφωσης ξεκινά τα τηλεφωνήματα σε όσους έχουν ακόμη και μικρά χρέη μέχρι και 500 ευρώ. Στο στόχαστρο μπαίνουν περίπου 83.000 άτομα που είτε δεν έχουν υποβάλλει εμπρόθεσμα δηλώσεις ΦΠΑ, είτε δεν έχουν υποβάλλει δήλωση φόρου μισθωτών υπηρεσιών ή άφησαν απλήρωτα ποσά ΦΠΑ ή φόρου εισοδήματος ή άλλων φόρων.

Η τηλεφωνική επαφή ασκεί την απαραίτητη ψυχολογική πίεση στους φορολογούμενους έτσι ώστε να πληρώσουν τα χρέη τους. Στο τηλέφωνο οι φορολογούμενοι ακούνε τον υπάλληλο της εφορίας να τους ενημερώνει για την οφειλή τους, ποιο είναι στο ποσό και στη συνέχεια την ερώτηση πότε και εάν προτίθενται να πληρώσουν. Ανάλογα με την απάντηση έρχεται και η συνέχεια.

Εάν ο πολίτης αδυνατεί να πληρώσει ο έφορος υπενθυμίζει ότι υπάρχουν και τα αναγκαστικά μέτρα με κατασχέσεις καταθέσεων, μισθού, σύνταξης κλπ. ή ακόμη και ο πλειστηριασμός περιουσιακών στοιχείων.

Η Γενική Γραμματεία απαντά:

Με αφορμή δημοσιεύματα και αναφορές σε μέσα ενημέρωσης σχετικά με τηλεφωνικές κλήσεις προς φορολογούμενους, που έχουν οφειλές στο δημόσιο, διευκρινίζονται τα εξής:

1. Πρόκειται για διαδικασία, η οποία εφαρμόζεται από τον Απρίλιο του 2012 κι έχει περιληφθεί και σε προηγούμενα Επιχειρησιακά Σχέδια της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων.

2. Οι κλήσεις πραγματοποιούνται από υπαλλήλους του Υπουργείου Οικονομικών και μόνο.

3. Ο σκοπός των κλήσεων είναι να υπενθυμίσει στους φορολογούμενους την υποχρέωση υποβολής δηλώσεων, τις τυχόν ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις τους, αλλά και να τους συμβουλεύσει για το πώς θα τις τακτοποιήσουν. Σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί μέσο απειλής και πίεσης προς το φορολογούμενο. Οι κλήσεις διενεργούνται σε συγκεκριμένο πλαίσιο ευγένειας και ενημέρωσης και δεν έχουν καμία σχέση με φαινόμενα εκφοβισμού, όπως αναφέρουν τα δημοσιεύματα.

4. Πρόκειται για μία διαδικασία, η οποία βοηθάει (εκ του αποτελέσματος) τους πολίτες να τακτοποιούν τις οφειλές τους, αφού τα στοιχεία του πενταμήνου Ιανουαρίου-Μαΐου δείχνουν ότι έχει τακτοποιηθεί το 65% του ληξιπρόθεσμου χρέους, στο οποίο στοχεύουν οι συγκεκριμένες οχλήσεις (κλήσεις και e-mail).

 

Leave A Reply

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.