Uber: Αναστολή του UberX στην Ελλάδα

0

Την απόφαση να αναστείλει τη λειτουργία της υπηρεσίας UberX στη χώρα μας ανακοίνωσε η Uber,στις 5 Απριλίου.. Με ανάρτησή της επικαλέστηκε για την απόφαση αυτή τη νέα νομοθεσία που ψηφίστηκε και θέτει περιορισμούς στον κλάδο.

Πρόκειται για την υπηρεσία που προσέφεραν ιδιώτες οδηγοί (και όχι οδηγοί ταξί), οι οποίοι προσλαμβάνονταν από αδειοδοτημένες εταιρείες ενοικιάσεως αυτοκινήτων και συνεργάζονταν με την Uber, μεταφέροντας τους πελάτες στον τελικό τους προορισμό μέσω της εφαρμογής uberΧ.

Όπως ανακοίνωσε η Uber, «το νέο νομοθετικό πλαίσιο που ψηφίστηκε πρόσφατα, περιλαμβάνει διατάξεις που επηρεάζουν τις υπηρεσίες ridesharing». Η εταιρεία αναφέρει ότι «θα αξιολογήσει εάν και πώς θα μπορεί να λειτουργήσει με αυτό το νέο πλαίσιο», ανακοινώνοντας την αναστολή της uberX, «μέχρι να βρεθεί μία κατάλληλη λύση».

Αρχικά στην Αθήνα, η Uber ξεκίνησε μόνο με την υπηρεσία uberTAXI, συνεργαζόμενη με επαγγελματίες οδηγούς ταξί. Το κόμιστρο για τη μεταφορά με τα οχήματα της Uber ακολουθούσε το τιμολόγιο που ορίζεται από το υπουργείο Μεταφορών για τα Επιβατηγά Δημόσιας Χρήσης αυτοκίνητα.



Από τον Σεπτέμβριο του 2015 ξεκίνησε το UBERX, όπου ιδιώτες οδηγοί (όχι οδηγοί ταξί) προσλαμβάνονται από αδειοδοτημένες εταιρείες ενοικιάσεως αυτοκινήτων που συνεργάζονται με την Uber ή διαθέτουν άδεια ενοικίασης αυτοκινήτου με οδηγό και μεταφέρουν τους πελάτες στον τελικό τους προορισμό, πάλι μέσω της εφαρμογής. Ο αριθμός των συνεργαζόμενων με την Uber οδηγών ταξί και ενοικιαζόμενων Ι.Χ, παραμένει άγνωστος μέχρι σήμερα.

Η εταιρεία, που άρχισε να δραστηριοποιείται στην Ευρώπη το 2011, έχει αντιμετωπίσει αντιδράσεις, δικαστικές μάχες και απαγορεύσεις, αναστέλλοντας τη λειτουργία της σε διάφορες πόλεις προκειμένου να συμμορφωθεί με τους τοπικούς νόμους.

Το Ευρωδικαστήριο

Υπενθυμίζεται, ότι το Ευρωδικαστήριο, μόλις τον περασμένο Δεκέμβριο, έπειτα από προσφυγή Ισπανών επαγγελματιών ταξί, αποφάσισε πως «η λειτουργία της Uber δεν περιορίζεται απλώς στην υπηρεσία διαμεσολάβησης, η οποία συνίσταται στη διευκόλυνση -μέσω εφαρμογής για “έξυπνα” τηλέφωνα- της επικοινωνίας μεταξύ ενός μη επαγγελματία οδηγού που χρησιμοποιεί δικό του όχημα και ενός ατόμου που επιθυμεί να μετακινηθεί εντός πόλης».

Αντίθετα, απεφάνθη, ότι «ο πάροχος της υπηρεσίας διαμεσολάβησης δημιουργεί ταυτόχρονα μια προσφορά υπηρεσιών αστικής μεταφοράς, την οποία όχι μόνον καθιστά προσβάσιμη μέσω εργαλείων πληροφορικής, αλλά και οργανώνει ως προς τη γενική της λειτουργία, υπέρ των προσώπων που προτίθενται να κάνουν χρήση της εν λόγω προσφοράς, προκειμένου να μετακινηθούν εντός της πόλης».

Έτσι, το Δικαστήριο έκρινε ότι «ο διαμεσολαβητικός ρόλος της Uber πρέπει να θεωρηθεί ότι αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα μιας συνολικής υπηρεσίας, της οποίας κύριο στοιχείο είναι η μεταφορά και ως εκ τούτου, δεν πρέπει να χαρακτηρίζεται “υπηρεσία της κοινωνίας της πληροφορίας”, αλλά υπηρεσία στον τομέα των Μεταφορών».

 Επιπλέον, το Δικαστήριο επισήμανε ότι η οδηγία για το ηλεκτρονικό εμπόριο, την οποία επικαλέστηκε η Uber, δεν έχει εφαρμογή σε μια τέτοια υπηρεσία, «η οποία αποκλείεται εξάλλου και από το πεδίο εφαρμογής της οδηγίας σχετικά με τις υπηρεσίες της εσωτερικής αγοράς».



Σπίρτζης: Για να φύγει κάποιος πρέπει να έχει έδρα στην Ελλάδα

«Για να φύγει κάποιος από την Ελλάδα θα πρέπει να έχει έδρα στην Ελλάδα, έστω ένα γραφείο. Να φορολογείται στην Ελλάδα, η Uber δεν έχει τίποτα. Από πού να φύγει;» σχολίασε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης μιλώντας στο ΑΠΕ, μετά την ανακοίνωση της Uber ότι αποχωρεί από την Ελλάδα αναστέλλοντας μέρος των εργασιών της.

«Όποιοι θέλουν να δραστηριοποιούνται στη χώρα τηρώντας την κείμενη νομοθεσία και να πληρώνουν φόρους, δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα», συμπλήρωσε ο κ. Σπίρτζης.



 

Leave A Reply

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.