Φρένο στις ακραίες ενοχλήσεις οφειλετών από εισπρακτικές εταιρείες

0

Φρένο στις ακραίες ενοχλήσεις οφειλετών από εισπρακτικές εταιρείες αναμένεται να βάλει η γενική γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, με τροποποίηση της ισχύουσας νομοθεσίας.

Στόχος των επικείμενων αλλαγών είναι να αυστηροποιηθούν οι όροι λειτουργίας των εισπρακτικών εταιρειών, αλλά και να βελτιωθεί ο έλεγχος των δικηγορικών γραφείων που δραστηριοποιούνται συστηματικά και σε μεγάλη κλίμακα στην ενημέρωση οφειλετών για ληξιπρόθεσμα χρέη.




Για τον σκοπό αυτό έχει συσταθεί στη γενική γραμματεία ομάδα εργασίας που θα εξετάσει ποιες αλλαγές απαιτούνται στον νόμο (3758/2009) που αφορά τις εταιρείες ενημέρωσης οφειλετών για ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις.

Το τελικό σχέδιο των αλλαγών αναμένεται να έχει οριστικοποιηθεί μέχρι τις 15 Σεπτεμβρίου.

Η αρμόδια ομάδα εργασίας έχει ήδη προβεί σε μία συνεδρίαση για το θέμα και αναμένεται να προχωρήσει σε δεύτερη στις 6 Σεπτεμβρίου.

Το πόρισμα στο οποίο θα καταλήξει θα τεθεί σε διαβούλευση με τους αρμόδιους φορείς, ώστε στη συνέχεια οι αλλαγές να κατατεθούν στη Βουλή προς ψήφιση εντός του φθινοπώρου.

Επιδιώκεται να θεσπιστεί ένα όριο στη συμπεριφορά δικηγόρων και δικηγορικών εταιρειών και να ενισχυθεί η ευθύνη των εντολέων τους (δανειστών) για τις ενέργειες στις οποίες προβαίνουν οι δικηγόροι, ώστε να τερματιστούν τυχόν ακραίες συμπεριφορές σε βάρος των οφειλετών. Ενα μεγάλο μέρος καταγγελιών οφειλετών για αντίστοιχες συμπεριφορές απαίτησης ληξιπρόθεσμων οφειλών αφορά δικηγορικές εταιρείες.

Ειδικότερα, σύμφωνα με στοιχεία της γενικής γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, από τις 652 καταγγελίες που έγιναν το 2017 στην αρμόδια υπηρεσία σχετικά με εταιρείες ενημέρωσης δανειοληπτών, οι 255 αφορούσαν δικηγορικά γραφεία και διαβιβάστηκαν στους Δικηγορικούς Συλλόγους, προκειμένου να ενεργοποιηθούν οι κατάλληλες πειθαρχικές διαδικασίες.

Πρόκειται για περιπτώσεις για τις οποίες η γενική γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή δεν έχει δικαίωμα παρέμβασης, καθώς το μόνο αρμόδιο όργανο για την επιβολή κυρώσεων είναι το πειθαρχικό όργανο των δικηγόρων.

Στη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του 2018, επιβλήθηκαν συνολικά 211 διοικητικές κυρώσεις σε εταιρείες ενημέρωσης οφειλετών συνολικού ύψους 160.500 ευρώ, σύμφωνα με όσα είχε ανακοινώσει πριν από έναν μήνα η γενική γραμματεία.

Αφορούσαν κυρίως παραβάσεις για: συχνότητα κλήσεων, παραπλανητική πληροφόρηση, παρέκκλιση εντολών των δανειστών (καθώς οι εταιρείες καλούσαν συχνά σε τηλεφωνικούς αριθμούς που δεν είχαν δηλωθεί από τους οφειλέτες, αλλά βρέθηκαν από δημοσίως προσβάσιμους τηλεφωνικούς καταλόγους), κλήσεις σε τηλέφωνα εργασίας χωρίς να είναι το μοναδικό τηλέφωνο επικοινωνίας, ενημέρωση χωρίς να έχει προηγηθεί η ταυτοποίηση του οφειλέτη, ενοχλήσεις για οφειλές για τις οποίες δεν είχαν παρέλθει 10 ημέρες από τότε που κατέστησαν ληξιπρόθεσμες, χρέωση ποσού για εξώδικη ενημέρωση.

Πηγή: http://www.efsyn.gr/





Leave A Reply

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.