“Χέρι βοηθείας” προσφέρει ο κύριος ασφαλιστικός οργανισμός των Μισθωτών , το ΙΚΑ, στη προσπάθεια να μεγεθύνεται ο αριθμός των ανασφάλιστων Πολιτών της Χώρας.
Το τελευταίο διάστημα παρουσιάζεται ένα απίστευτο φαινόμενο που αφορά στους εργαζομένους που αναζητούν εναγωνίως ασφαλιστική ικανότητα (ήτοι Βιβλιάριο Υγείας) κάνοντας χρήση της διάταξης για τα 50 ένσημα-ημέρες εργασίας μέσα στο τρέχον έτος.
Ξεκινώντας από τη παλαιά διάταξη ότι η ασφαλιστική ικανότητα παρέχεται 2 μήνες μετά την πραγματοποίηση των 50 ημερών εργασίας , οι προς ασφάλιση εργαζόμενοι συναντούν το εμπόδιο της ΜΗ οριστικοποίησης από το ΙΚΑ των ενσήμων και μετά απ’ αυτό το χρονικό όριο.
Δηλαδή ενώ ο εργαζόμενος έχει συμπληρώσει τα απαιτούμενα 50 ένσημα , έχει παρέλθει το απαιτούμενο δίμηνο , το ΙΚΑ ΔΕΝ έχει οριστικοποιήσει τα ένσημα του (αν και έχουν υποβληθεί κανονικά από τον εργοδότη) και ως εκ τούτου αρνείται τη θεώρηση του Βιβλιαρίου Υγείας.
Μάλιστα ενώ στο υποκατάστημα ΙΚΑ του εργοδότη εμφανίζονται τα ένσημα του εργαζομένου ΜΗ οριστικοποιημένα και εκδίδεται βεβαίωση περί τούτου , ο οργανισμός αρνείται τη θεώρηση του Βιβλιαρίου Υγείας και τώρα πια προσθέτει και έναν άλλο όρο…
Τον έλεγχο του αν ο εργοδότης έχει καταβάλλει τις ασφαλιστικές εισφορές !!!
Έτσι εργαζόμενοι καλούνται να επιστρέψουν για να θεωρήσουν το Βιβλιάριο Υγείας τους , μόλις το ΙΚΑ ελέγξει αν τα ένσημα έχουν πληρωθεί !!! (Λες και αν έστω δεν έχουν πληρωθεί την ευθύνη την έχει ο εργαζόμενος)
Το γεγονός-καταγγελία που αναφέρουμε είναι πραγματικό , έχει συμβεί και έχουμε στη διάθεση των ενδιαφερόντων-ιθυνόντων τα σχετικά στοιχεία. Μάλιστα γνωρίζουμε με στοιχεία ότι στις περιπτώσεις που αναφέρουμε οι ασφαλιστικές εισφορές έχουν καταβληθεί εμπρόθεσμα και στο ακέραιο.
Σε κάθε δε , περίπτωση αυτό που συμβαίνει “βοηθά” στο να αυξάνεται ο αριθμός των ανασφάλιστων συμπολιτών μας και μάλιστα με παράνομο και απαράδεκτο τρόπο και επιτέλους υπάρχει ανάγκη κάποιος από τους ιθύνοντες να παρέμβει.
3 Σχόλια
Τι πρέπει να κάνει ο εργαζόμενος σε αυτή την περίπτωση;
Η εμπειρία μας στις περιπτώσεις αυτές μας λέει , ότι οι ασφαλισμένοι θα πρέπει να επιμείνουν στα αντίστοιχα Τμήματα και αν δεν επιλυθεί το πρόβλημα από τους υπαλλήλους να προσφύγουν στον Δντη του Υποκαταστήματος τους ή στη Διοίκηση του ΙΚΑ http://www.ika.gr/ (Για να βρείτε τα σχετικά τηλέφωνα και τις διευθύνσεις)
Ευχαριστώ πολύ!