της Διαλεκτής Αγγελή
Τεράστιο πρόβλημα υποστελέχωσης αντιμετωπίζουν τα τμήματα Back Office, με όσους απασχολούνται σε αυτά να αναγκάζονται σε υπερωριακή εργασία – ακόμη και από το σπίτι – τα Σαββατοκύριακα ή και στις αργίες. Λόγω του τεράστιου όγκου αιτημάτων/παραπόνων, που καλούνται να διαχειριστούν οι εργαζόμενοι, και που απορρέει από τις πολιτικές της εταιρείας, όπως τονίζει το ΠΑΣΕ WIND, συχνά παρατηρείται το φαινόμενο να καθυστερεί η διαχείριση υποθέσεων μέχρι και πάνω από ένα μήνα, με αποτέλεσμα οι πελάτες να παραπονούνται και τελικά η πίεση να ανακυκλώνεται και να φθάνει στους μόνους που δεν ευθύνονται, τους κακοπληρωμένους εργαζόμενους της εταιρείας.
Η κατάσταση στα τμήματα τηλεφωνικής εξυπηρέτησης είναι γνωστή και διαχρονικά προβληματική. Οι εργαζόμενοι στη «γαλέρα» των τηλεφωνικών κέντρων αναγκάζονται συχνά να απασχολούνται βοηθητικά και σε άλλα τμήματα προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι αναμονές, χωρίς να έχουν ούτε την απαραίτητη εκπαίδευση αλλά και πέραν των αρμοδιοτήτων τους.
Η πίεση και ο ψυχολογικός πόλεμος δεν σταματάει ακόμη και την ώρα του διαλείμματος, καθώς οι εργαζόμενοι είναι αναγκασμένοι να βλέπουν συνεχώς τον πίνακα στον οποίο αναρτώνται σε καθημερινή βάση τα στατιστικά ανά τμήμα. Ο πίνακας αυτός δεσπόζει, έξω από το χώρο όπου οι εργαζόμενοι ξεκουράζονται ή πάνε για να φάνε κάτι τα λίγα λεπτά του διαλείμματος τους, ως μία διαρκής υπενθύμιση του πανταχού παρόντα «ατομικού στόχου» και των επιδόσεων, αυτού του «μπαμπούλα» που διαφεντεύει την καθημερινότητα των εργαζόμενων.
«Οι συνολικές συνθήκες (συμπεριφορές πελατών και εποπτευόντων, πίεση για επίτευξη στόχων, αλλεπάλληλες βάρδιες, εργασία σε αργίες, περιορισμένη κατανομή αδειών που συχνά διαλύει τον οικογενειακό προγραμματισμό, συνεχής θόρυβος, διαρρύθμιση χώρου κ.α.) και τα πολλά έτη εργασίας στις γραμμές χωρίς προοπτική διαφυγής, έχουν οδηγήσει πολλούς συναδέλφους όχι απλά στην απογοήτευση αλλά στην επαγγελματική εξουθένωση» αναφέρει η σχετική ανακοίνωση του ΠΑΣΕ Wind.
Στην ίδια ανακοίνωση, την οποία το Σωματείο κοινοποίησε και στη Διεύθυνση Ανθρωπίνου Δυναμικού της εταιρείας, αναφέρεται και στο grow, μία φόρμα αξιολόγησης που καλούνται να συμπληρώσουν οι εργαζόμενοι, πρακτική η οποία έχει προκαλέσει πολλά προβλήματα.
Το Σωματείο Εργαζομένων ψέγει την πάγια πρακτική των εταιρειών να μην κάνουν προσλήψεις προσωπικού αλλά να «μπαλώνουν» τις τρύπες με εργολαβικούς εργαζόμενους, οι οποίοι απασχολούνται με κακές συνθήκες εργασίας και χαμηλούς μισθούς, χωρίς επαρκή εκπαίδευση με άμεσο αντίκτυπο στην εξυπηρέτηση.
Το ΠΑΣΕ Wind λοιπόν προτείνει μεταξύ άλλων:
1. Προσλήψεις στα τμήματα μέσω της WIND με μισθούς με βάση την Επιχειρησιακή Συλλογική Σύμβαση Εργασίας.
2. Μεταφορά εργαζομένων με πολλά έτη στις γραμμές σε τμήματα εκτός γραμμών που έχουν ανάγκη.
3. Μεταφορά εργαζομένων σε τμήματα εντός γραμμών με ελαφρώς βελτιωμένα ωράρια.
4. Δυνατότητα στους εργαζομένους να επιλέξουν μόνιμο ωράριο εργασίας (πρωινό, απογευματινό, βραδινό).
5. Κατάργηση των στατιστικών.
6. Ανακαίνιση των χώρων (εργονομικά και ευρύχωρα γραφεία, ηχομονωτικές παρεμβάσεις, βελτίωση του σχεδιασμού του κλιματισμού και του φωτισμού κ.ά.).