e-katanalotis : Νέα εφαρμογή για φθηνότερο «καλάθι της νοικοκυράς» – Καθημερινή σύγκριση τιμών των σούπερ μάρκετ

0

Τη δυνατότητα να συγκρίνουν τις τιμές λιανικής των σούπερ μάρκετ έχουν πλέον   οι καταναλωτές, μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας e-katanalotis (https://play.google.com/store/apps/details?id=okaa.ekatanalotis.gr)

Η εφαρμογή είναι διαθέσιμη στα κινητά από τη Πέμπτη 5 Μαρτίου 2020 για τους χρήστες λογισμικού Android, ενώ για το IOS η πλατφόρμα θα ενεργοποιηθεί τη Δευτέρα.10 Μαρτίου

Στην πρώτη φάση της λειτουργίας της, οι καταναλωτές μπορούν να βλέπουν καθημερινά τις τιμές πώλησης στα σούπερ μάρκετ για πάνω από 1.000 κωδικούς προϊόντων, συμπεριλαμβανομένων και αυτών που η ΕΛΣΤΑΤ εντάσσει στο αποκαλούμενο «καλάθι της νοικοκυράς», να δημιουργούν το δικό τους καλάθι αγορών και να βλέπουν σε ποιο σούπερ μάρκετ το συγκεκριμένο καλάθι είναι φθηνότερο.

Αυτή τη στιγμή, καθημερινώς θα αποστέλλουν τιμές στην πλατφόρμα οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ «Σκλαβενίτης», «ΑΒ Βασιλόπουλος» «My Market», «Μασούτης» «Lidl» και το ηλεκτρονικό κατάστημα «e-fresh». Στο επόμενο διάστημα θα προστεθούν και άλλα καταστήματα καθώς και κωδικοί, με απώτερο στόχο όλη η αγορά να αναρτά τις τιμές στην πλατφόρμα.

 7+1 απαντήσεις

1. Ποια η διαφορά αυτής της προσπάθειας από το υφιστάμενο παρατηρητήριο τιμών;

ΑΠ: το παρατηρητήριο τιμών της ΓΓΕκΠΚ αποτελούσε ένα στατικό σύστημα δημοσίευσης τιμών που γινόταν με τιμοληψίες από υπαλλήλους της Γενικής Γραμματείας, χωρίς να παρέχει πλήρη στοιχεία και χαρακτηριστικά των προμηθευτών και των αγαθών. Επίσης το υπάρχον σύστημα έχει καταστεί ανενεργό πριν τον Ιούλιο του 2019.




2. Γιατί επιλέχθηκε η πληροφορία να δοθεί μέσω εφαρμογής κινητών τηλεφώνων;

Απ: Γιατί οι καταναλωτές χρησιμοποιούν το κινητό ως μέσον για πολλές συναλλαγές και σίγουρα για πληροφορίες και έρευνα αγαθών.

3. Η εφαρμογή αποτελεί μηχανή αναζήτησης και αγοράς αγαθών για τους καταναλωτές;

ΑΠ: ΟΧΙ. Η εφαρμογή αποτελεί το ψηφιακό παρατηρητήριο της ΓΓΕκΠΚ το οποίο επιλέχθηκε από την πολιτική ηγεσία να είναι προσβάσιμο από το κοινό στα πλαίσια της κυβερνητικής πολιτικής για ανοιχτά δεδομένα και διαφάνεια στις εμπορικές πρακτικές.

4. Ποια προϊόντα περιέχει η εφαρμογή και από ποιες κατηγορίες ;

ΑΠ: Βασικά καταναλωτικά αγαθά (καλάθι της νοικοκυράς)

5. Κάθε πότε γίνεται η ανανέωση των τιμών;

Απ: Κάθε πρωί ανανεώνονται οι τιμές.

6. Πώς επιλέγονται οι προμηθευτές;

Απ: Βάσει το μερίδιό τους στις βασικές κατηγορίες του καλαθιού της νοικοκυράς.

7. Ποιοι συμμετέχουν στην πρώτη φάση λανσαρίσματος του έργου και ποιο είναι το μερίδιο αγοράς και ειδικές συνθήκες αγοράς που καλύπτουν;

Απ: Από οργανωμένες αλυσίδες λιανικής έχουμε τις εξής:

    • Σκλαβενίτης
    • ΑΒ
    • Lidl
    • MyMarket
    • Μασούτης
    • από online καταστήματα το E-fresh

Οι παραπάνω αντιστοιχούν σε ένα αθροιστικό μερίδιο αγοράς πολύ πάνω από 80% στο οργανωμένο λιανεμπόριο.

8. Πώς παρουσιάζονται οι προσφορές (πχ. 1+1, 1+2, πολλαπλά προϊόντα (bundle), ποσοστιαίες εκπτώσεις, κουπόνια προμηθευτών);

Απ: Ενσωματώνονται στην τιμή και ύστερα βγαίνει η μέση τιμή πώλησης. Κάθε μέρα η εφαρμογή ανανεώνει τιμές πώλησης ανά προϊόν και αλυσίδα με την μέση τιμή πώλησης της προηγούμενης ημέρας.



Leave A Reply

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.