Η κρατική ενίσχυση των επιχειρήσεων λόγω covid-19 με την μορφή της επιδότησης τόκων δανείων και της συμμετοχής στο Δώρο Πάσχα λαμβάνεται υπόψη στην δημιουργία του κλάσματος prorata, εφόσον υφίστανται εισροές για τις οποίες δεν παρέχεται δικαίωμα έκπτωσης
Αναδημοσίευση από το Ενημερωτικό Δελτίο Μαΐου 2021 της ΣΟΛ Α.Ε. – www.solcrowe.gr
ΕΡΩΤΗΜΑ
Ανώνυμη Εταιρεία υποκείμενη στον φόρο και υπόχρεη στην υποβολή δήλωσης Φ.Π.Α έλαβε το έτος 2020, επιδότηση τόκων δανείων λόγω της θέσπισης μέτρων ενίσχυσης για την αντιμετώπιση των αρνητικών συνεπειών από την πανδημία του κορωνοϊού covid-19 και επίσης εισέπραξε το ποσό εκ του επιδόματος εορτών Πάσχα, που αντιστοιχεί στο χρονικό διάστημα αναστολής της εργασιακής σχέσης των εργαζομένων.
Τα ποσά αυτά καταχωρήθηκαν στα έσοδα της χρήσης.
Δεδομένου ότι η εταιρεία έχει έσοδα από ενοίκια ακινήτων, για τα οποία δεν παρέχεται δικαίωμα έκπτωσης, για τον προσδιορισμό του κλάσματος prorata λαμβάνονται υπόψη οι εν λόγω κρατικές επιδοτήσεις;
ΓΝΩΜΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ
Η Γνώμη της Φορολογικής Επιτροπής σχετικά με το παραπάνω ερώτημα σας είναι η εξής:
– Στις διατάξεις του άρθρου 31 του Ν. 2859/2000 «Προσδιορισμός του εκπιπτόμενου φόρου» ορίζονται τα εξής:
«1. Σε περίπτωση που ο υποκείμενος στο φόρο χρησιμοποιεί αγαθά και υπηρεσίες για την πραγματοποίηση πράξεων, για μερικές από τις οποίες δεν παρέχεται δικαίωμα έκπτωσης, ο εκπιπτόμενος φόρος ορίζεται σε ποσοστό στα εκατό του συνολικού ποσού του φόρου των κοινών αυτών εισροών.
Το ποσοστό αυτό βρίσκεται με βάση κλάσμα που έχει ως αριθμητή το ποσό του ετήσιου κύκλου εργασιών, χωρίς φόρο προστιθέμενης αξίας, που αφορά πράξεις για τις οποίες παρέχεται δικαίωμα έκπτωσης του φόρου και ως παρανομαστή το ποσό των πράξεων που αναφέρονται στον αριθμητή, καθώς και των πράξεων για τις οποίες δεν παρέχεται δικαίωμα έκπτωσης.
Στον παρανομαστή του κλάσματος συμπεριλαμβάνονται επίσης και οι επιδοτήσεις, επιχορηγήσεις, οικονομικές ενισχύσεις, οι οποίες δεν αποτελούν μέρος της φορολογητέας αξίας, σύμφωνα με την παράγραφο 1 του άρθρου 19. ()».
– Στην ΠΟΛ 1056/11-2-2002, με την οποία δόθηκαν οδηγίες για την ορθή εφαρμογή της Prorata, αναφέρονται τα εξής:
«3. Αναλογία έκπτωσης Φ.Π.Α. (Prorata).
Α. Με τις διατάξεις της παραγράφου 3 του άρθρου 9 του Ν. 2954/2001αντικαταστάθηκαν οι διατάξεις της παραγράφου 1 του άρθρου 31 του Κώδικα Φ.Π.Α. ( N. 2859/2000) που αφορούν τον προσδιορισμό του εκπιπτόμενου φόρου εισροών.
Με τις νέες διατάξεις ορίζεται ότι στην περίπτωση που ο υποκείμενος χρησιμοποιεί αγαθά και υπηρεσίες για την πραγματοποίηση πράξεων που παρέχουν δικαίωμα έκπτωσης(π.χ. φορολογητέες, απαλλασσόμενες με δικαίωμα έκπτωσης, φορολογητέες εκτός Ελλάδος) και για την πραγματοποίηση πράξεων που δεν παρέχουν δικαίωμα έκπτωσης (π.χ. απαλλασσομένων χωρίς δικαίωμα έκπτωσης ή πράξεων με αναστολή του δικαιώματος έκπτωσης – νέα ακίνητα κ.λπ.), ο εκπιπτόμενος φόρος των κοινών εισροών που αφορά τις πράξεις αυτές ορίζεται σε ποσοστό στα εκατό του συνολικού ποσού του φόρου.
Το ποσοστό αυτό, το οποίο θα εφαρμοστεί στο φόρο των κοινών εισροών, προκειμένου να προσδιοριστεί ο εκπιπτόμενος ή μη φόρος αυτών, βρίσκεται με βάση κλάσμα που έχει ως αριθμητή το ποσό του ετήσιου κύκλου εργασιών, χωρίς φόρο προστιθέμενης αξίας, που αφορά πράξεις για τις οποίες παρέχεται δικαίωμα έκπτωσης του φόρου και ως παρονομαστή το ποσό των πράξεων που αναφέρονται στον αριθμητή, καθώς και των πράξεων για τις οποίες δεν παρέχεται δικαίωμα έκπτωσης.
Οι πράξεις που από τις διατάξεις του Κώδικα Φ.Π.Α. ( Ν. 2859/2000) παρέχουν δικαίωμα έκπτωσης του φόρου των εισροών τους είναι οι φορολογητέες (πωλήσεις με Φ.Π.Α., παροχές υπηρεσιών με Φ.Π.Α. κ.λπ.), οι απαλλασσόμενες με δικαίωμα έκπτωσης όπως αυτές προβλέπονται από τις διατάξεις του άρθρου 30, παραγρ. 1 και 2 του ιδίου Κώδικα και υλοποιούνται με τις οικείες αποφάσεις και εγκυκλίους (π.χ. εξαγωγές, ενδοκοινοτικές παραδόσεις, πωλήσεις με την ΑΥΟ ΠΟΛ. 1262/93, πωλήσεις σε πρεσβείες κ.λπ.), καθώς και οι πράξεις οι φορολογητέες εκτός Ελλάδος (π.χ. αμοιβή για αρχιτεκτονικό σχέδιο από Έλληνα Αρχιτέκτονα για ακίνητο που βρίσκεται στο Λονδίνο).
Εάν η επιχείρηση εκτός από πράξεις που παραπάνω αναφέρθηκαν πραγματοποιεί και πράξεις, που από τις διατάξεις του ιδίου Κώδικα Φ.Π.Α., δεν παρέχεται δικαίωμα έκπτωσης, θα πρέπει να δημιουργήσει το κλάσμα που προαναφέρθηκε προκειμένου να προσδιοριστεί ο εκπιπτόμενος φόρος των κοινών εισροών, δηλαδή των εισροών που χρησιμοποιήθηκαν για την πραγματοποίηση των πράξεων, για τις οποίες παρέχεται δικαίωμα έκπτωσης καθώς και για την πραγματοποίηση πράξεων για τις οποίες δεν παρέχεται δικαίωμα έκπτωσης.
Ως πράξεις για τις οποίες δεν παρέχεται δικαίωμα έκπτωσης μπορεί να αναφερθούν κυρίως α) οι πράξεις του άρθρου 22 Ν. 2859/2000, (π.χ. υπηρεσίες υγείας, εκπαίδευσης, ασφαλιστικές και αντασφαλιστικές εργασίες, μισθώσεις ακινήτων, παράδοση εφημερίδων και περιοδικών από πρακτορεία, εφημεριδοπώλες και λοιπούς λιανοπωλητές, κ.λπ.) β) παραδόσεις νέων ακινήτων όπως αυτά προβλέπονται από τις διατάξεις του άρθρου 6, παραγρ. 1, δεδομένου ότι έχει ανασταλεί η επιβολή του φόρου στα ακίνητα αυτά μέχρι το τέλος του έτους 2002 και έχει ανασταλεί επίσης και το δικαίωμα έκπτωσης του φόρου των εισροών για τις πράξεις αυτές, (πώληση νέων διαμερισμάτων με Φ.Μ.Α. χωρίς δικαίωμα έκπτωσης του Φ.Π.Α των υλικών οικοδομής ή των υπηρεσιών για την κατασκευή της), γ) για παραδόσεις βιομηχανοποιημένων καπνών από μεταπωλητές και λιανοπωλητές (πρατηριούχους, ψιλικατζίδικα, περίπτερα κ.λπ.), στους οποίους δεν παρέχεται δικαίωμα έκπτωσης του φόρου των εισροών τους.
Στο σημείο αυτό θα πρέπει να αναφερθεί ότι την ίδια αντιμετώπιση έχουν και οι πωλήσεις από μεταπωλητές εισιτηρίων μεταφοράς προσώπων των οποίων η ακύρωση προβλέπεται σε ειδικά μηχανήματα, καθώς και των καρτών τηλεπικοινωνίας.
Η διαφοροποίηση με την παλαιά διάταξη είναι ότι δεν δημιουργείται πλέον κλάσμα από την επιχείρηση που πραγματοποιεί πράξεις που παρέχουν δικαίωμα έκπτωσης και πράξεις εξαιρούμενες του Φ.Π.Α. δηλαδή πράξεις εκτός του πεδίου εφαρμογής, όπως π.χ. αποζημιώσεις, οικονομικές ενισχύσεις και γενικότερα επιδοτήσεις μη φορολογητέες (που δεν αποτελούν αντιπαροχή και δεν συνδέονται άμεσα με την τιμή της διάθεσης των αγαθών).
Από τις ανωτέρω εξαιρούμενες πράξεις, λαμβάνονται υπόψη για τον προσδιορισμό της αναλογίας έκπτωσης (προστίθενται στον παρονομαστή) μόνο οι επιδοτήσεις, επιχορηγήσεις, οικονομικές ενισχύσεις που δεν συνδέονται άμεσα με την τιμή και μόνο στην περίπτωση που υφίσταται ήδη μερικό δικαίωμα έκπτωσης, λόγω πραγματοποίησης πράξεων υπαγομένων στο φόρο τόσο με δικαίωμα έκπτωσης, όσο και χωρίς δικαίωμα έκπτωσης.».
– Στην εγκύκλιο Ε.2185/18.11.2020 , με την οποίαδόθηκαν οδηγίες για τη συμπλήρωση της δήλωσης Φ.Π.Α. (έντυπο 050 Φ.Π.Α. έκδοση 2016 – Φ2 TAXIS), αναφέρονται τα εξής:
«Για την αντιμετώπιση των αρνητικών συνεπειών από την πανδημία του κορωνοϊού θεσπίστηκαν μέτρα ενίσχυσης για τις επιχειρήσεις – υποκειμένους στον Φ.Π.Α., μεταξύ των οποίων η «επιδότηση τόκων δανείων», η «αποζημίωση ειδικού σκοπού», η «κρατική συμμετοχή στο Δώρο Πάσχα» και η «επιστρεπτέα προκαταβολή».
Με αφορμή γραπτά και προφορικά ερωτήματα που απευθύνθηκαν στην Υπηρεσίας για τον τρόπο καταχώρησης των ενισχύσεων αυτών στην δήλωση Φ.Π.Α και προκειμένου για την ομοιόμορφη αποτύπωση, δίδονται οι κάτωθι οδηγίες και παράλληλα υπενθυμίζονται τα εξής:
1. Με την απόφαση Γ.Γ.Δ.Ε. ΠΟΛ 1084/2016 (Β’1943/29.6.2016) ορίστηκε ο τύπος και το περιεχόμενο του εντύπου της δήλωσης ΦΠΑ «050 Φ.Π.Α. έκδοση 2016 – Φ2 TAXIS», που ισχύει για πράξεις που πραγματοποιούνται από 1.7.2016 και εφεξής σύμφωνα με τα ειδικότερα αναφερόμενα σε αυτή.
2. Με τις εγκυκλίους ΠΟΛ 1082/2015, ΠΟΛ 1191/2015 και ΠΟΛ.1093/2016, δόθηκαν οδηγίες για την συμπλήρωση της δήλωσης Φ.Π.Α. Ειδικά για την συμπλήρωση των ενδείξεων:
– Στον κωδικό 310 δόθηκε η οδηγία για την αναγραφή της αξίας των εξαιρουμένων από τον ΦΠΑ πράξεων (π.χ. επιδοτήσεων που δεν περιλαμβάνονται στη φορολογητέα αξία, οικονομικών ενισχύσεων από ΟΑΕΔ για την πρόσληψη προσωπικού, λοιπών οικονομικών ενισχύσεων, μερισμάτων δικηγόρων, εσόδων από συμμετοχές σε άλλες εταιρείες, κ.λπ.).
– Στον κωδικό 312 δόθηκε η οδηγία για την αναγραφή του κύκλου εργασιών για σκοπούς ΦΠΑ της φορολογικής περιόδου που χρησιμοποιείται για τις ανάγκες διακανονισμού του Φ.Π.Α. των εισροών, και διευκρινίστηκε ότι στο ποσό του κωδικού αυτού δεν καταχωρούνται οι εξαιρούμενες πράξεις που έχουν καταχωρηθεί στον κωδικό «310» π.χ. αποζημιώσεις, μέρισμα δικηγορικού συλλόγου κλπ, με εξαίρεση τις επιδοτήσεις και τις επιχορηγήσεις σύμφωνα με τα οριζόμενα στην ΠΟΛ 1056/2002, οι οποίες συνεχίζουν να καταχωρούνται στον κωδικό αυτό.
3. Με την εγκύκλιο ΠΟΛ 1056/2002 μεταξύ άλλων διευκρινίστηκε ότι « δεν δημιουργείται πλέον κλάσμα από την επιχείρηση που πραγματοποιεί πράξεις που παρέχουν δικαίωμα έκπτωσης και πράξεις εξαιρούμενες του ΦΠΑ, δηλαδή πράξεις εκτός του πεδίου εφαρμογής, όπως π.χ. αποζημιώσεις, οικονομικές ενισχύσεις και γενικότερα επιδοτήσεις μη φορολογητέες (που δεν αποτελούν αντιπαροχή και δεν συνδέονται άμεσα με την τιμή της διάθεσης των αγαθών). Από τις ανωτέρω εξαιρούμενες πράξεις λαμβάνονται υπόψη για τον προσδιορισμό της αναλογίας έκπτωσης (προστίθενται στον παρονομαστή) μόνο οι επιδοτήσεις, επιχορηγήσεις, οικονομικές ενισχύσεις, που δεν συνδέονται άμεσα με την τιμή και μόνο στην περίπτωση που υφίσταται ήδη μερικό δικαίωμα έκπτωσης, λόγω πραγματοποίησης πράξεων υπαγόμενων στο φόρο τόσο με δικαίωμα έκπτωσης, όσο και χωρίς δικαίωμα έκπτωσης…».
4. Σύμφωνα με τα αναφερόμενα στο Παράρτημα Α – ΟΡΙΣΜΟΙ του ν. 4308/2014 (Α’ 251/24-11-2014), κρατική επιχορήγηση ορίζεται ως η:
«Ενίσχυση από το κράτος με τη μορφή μεταφοράς πόρων σε μια οντότητα, σε ανταπόδοση για παρελθούσα ή μελλοντική συμμόρφωση με συγκεκριμένες συνθήκες που σχετίζονται με τις λειτουργικές της δραστηριότητες. Δεν περιλαμβάνονται στις κρατικές επιχορηγήσεις εκείνες οι μορφές κρατικής ενίσχυσης στις οποίες δεν μπορεί εύλογα να αποδοθεί μια αξία καθώς και συναλλαγές με το κράτος, οι οποίες δεν μπορούν να διακριθούν από τις συνήθεις εμπορικές συναλλαγές της οντότητας».
5. Στο πλαίσιο αυτό διευκρινίζεται ότι:
Τα ποσά που εισπράττονται από τους υποκείμενους στο φόρο που έχουν υποχρέωση για την υποβολή δήλωσης Φ.Π.Α ως επιδότηση τόκων υφισταμένων επιχειρηματικών δανείων και ως κρατική συμμετοχή στο Δώρο Πάσχα των εργαζομένων που τέθηκε η σύμβαση εργασίας τους σε αναστολή, η οποία έγινε με επιστροφή μέρους του Δώρου Πάσχα στους πληττόμενους εργοδότες σε χρήμα, καταχωρίζονται στη δήλωση Φ.Π.Α. της φορολογικής περιόδου που εισπράττονται στους κωδικούς 310 και 312.
Τα ποσά που εισπράττονται ως αποζημίωση ειδικού σκοπού για την ενίσχυση επιχειρήσεων, λόγω της εμφάνισης και διάδοσης του κορωνοϊού COVID-19, καταχωρίζονται στη δήλωση Φ.Π.Α. στον κωδικό 310 και δεν συμπεριλαμβάνονται στον κωδικό 312.
Τα ποσά που εισπράττονται ως ενίσχυση με την μορφή επιστρεπτέας προκαταβολής δεν καταχωρίζονται στη δήλωση Φ.Π.Α. κατά τον χρόνο είσπραξής τους. Κατά τον χρόνο που θα πληρωθούν οι όροι της μη επιστροφής μέρους του ποσού της ενίσχυσης, το ποσό που δεν επιστρέφεται καταχωρίζεται στους κωδικούς 310 και 312 της δήλωσης Φ.Π.Α. της οικείας φορολογικής περιόδου.
Κατά τα λοιπά εξακολουθούν να ισχύουν οι οδηγίες συμπλήρωσης της δήλωσης Φ.Π.Α., όπως κοινοποιήθηκαν με τις εγκυκλίους ΠΟΛ 1082/2015, ΠΟΛ 1191/2015 και ΠΟΛ 1093/2016.».
– Με το άρθρο 6 της από 20.3.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου «Κατεπείγοντα μέτρα για την αντιμετώπιση των συνεπειών του κινδύνου διασποράς του κορωνοϊού COVID-19, τη στήριξη της κοινωνίας και της επιχειρηματικότητας και τη διασφάλιση της ομαλής λειτουργίας της αγοράς και της δημόσιας διοίκησης», όπως κυρώθηκε με το άρθρο 1 του ν. 4683/2020, θεσπίστηκε χρηματοδότηση δράσεων ενίσχυσης των επιχειρήσεων. Με το άρθρο αυτό ορίζεται:
«Άρθρο έκτο – Χρηματοδότηση δράσεων ενίσχυσης των επιχειρήσεων
Δράσεις ενίσχυσης των επιχειρήσεων, οι οποίες πλήττονται από τη διασπορά του κορωνοϊού COVID-19, και τα μέτρα για την ανάσχεση αυτής μπορούν να χρηματοδοτούνται από το εθνικό ή το συγχρηματοδοτούμενο σκέλος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ). Με απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων εγκρίνονται οι προκηρύξεις των δράσεων ενίσχυσης, οι οποίες ορίζουν τους δικαιούχους των ενισχύσεων, τις επιλέξιμες δαπάνες, τις προϋποθέσεις και τα κριτήρια υπαγωγής, τις σχετικές προθεσμίες, τις αρμόδιες για την υλοποίηση Υπηρεσίες, καθώς και κάθε άλλο ειδικότερο θέμα.».
– Κατ’ εξουσιοδότηση της παραπάνω διάταξης εκδόθηκε στη συνέχεια και η απόφαση 77883/22.7.2020 «4η Τροποποίηση της υπ’ αριθ. 37674/10.4.2020 απόφασης «Πρόσκληση για την Επιδότηση Τόκων Υφιστάμενων Δανείων Μικρών και Μεσαίων Επιχειρήσεων πληττόμενων από τα μέτρα αντιμετώπισης της πανδημίας του ιού COVID-19» (Β’ 1291) στην οποία αναφέρονται τα εξής:
6. ΕΠΙΛΕΞΙΜΕΣ ΔΑΠΑΝΕΣ – ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΠΡΑΞΕΩΝ – ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ – ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ
1. Η δημόσια χρηματοδότηση καλύπτει τους συμβατικούς τόκους καθώς και την αναλογούσα εισφορά του ν. 128/1975 των δανείων των επιλέξιμων επιχειρήσεων, και ειδικότερα επιχειρηματικών δανείων τακτής λήξης (όπως αποτυπώνεται στη σχετική υπογεγραμμένη δανειακή σύμβαση), ομολογιακών δανείων (όπως αποτυπώνεται στη σχετική υπογεγραμμένη δανειακή σύμβαση), περιλαμβανομένων και των κοινοπρακτικών δανείων και συμβάσεων πίστωσης (ανοικτών αλληλόχρεων λογαριασμών), περιλαμβανομένων επίσης:
(α) τιτλοποιημένων δανείων και πιστώσεων (άρθρο 10 του ν. 3156/2003),
(β) δανείων και πιστώσεων που έχουν μεταβιβαστεί λόγω πώλησης (άρθρα 1-3 του ν. 4354/2015),
(γ) δανείων τη διαχείριση των οποίων έχει αναλάβει Ειδικός Εκκαθαριστής των υπό ειδική εκκαθάριση χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων – αποτελώντας σήμερα το διαχειριστικό όχημα ειδικής εκκαθάρισης, όπως ορίζεται στις διατάξεις του ν. 4261/2014,
7. Πέραν των αναφερομένων στην Παράγραφο (1) τύπων δανειακών συμβάσεων (επιχειρηματικά δάνεια τακτής λήξης και ομολογιακά δάνεια) δεν είναι επιλέξιμος άλλος τύπος δανειακής σύμβασης, όπως ενδεικτικά και όχι περιοριστικά αναφέρονται σύμβαση καταναλωτικού δανείου, σύμβαση στεγαστικού δανείου, σύμβαση δανείου με παρακράτηση κυριότητας.».
– Σύμφωνα με τις παρ. 3, 4 και 5 του άρθρου 19 της από 30.3.2020 Π.Ν.Π. «Μέτρα αντιμετώπισης της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19 και άλλες κατεπείγουσες διατάξεις» η οποία κυρώθηκε με το άρθρο 1 του ν. 4684/2020 ορίζονται ότι:
«3. Στην περίπτωση κατά την οποία η εργασιακή σχέση των απασχολουμένων στις ανωτέρω επιχειρήσεις – εργοδότες τίθεται σε αναστολή, το ποσό εκ του επιδόματος εορτών Πάσχα που αντιστοιχεί στο χρονικό διάστημα αναστολής της εργασιακής σχέσης καταβάλλεται από τον κρατικό προϋπολογισμό. Κατά τα λοιπά, εφαρμόζεται η υπ’ αρ. 19040/7.12.1981 κοινή υπουργική απόφαση.
4. Στις περιπτώσεις των παρ. 2 και 3, το επίδομα εορτών Πάσχα υπολογίζεται βάσει του καταβαλλόμενου μισθού ή ημερομισθίου την προηγουμένη της ημερομηνίας αναστολής της εργασιακής σχέσης.
5. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων δύναται να καθορίζονται η διαδικασία και ο τρόπος καταβολής του επιδόματος εορτών Πάσχα, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή του παρόντος.».
Λαμβάνοντας υπόψη συνδυαστικά όλα τα ανωτέρω προκύπτουν τα εξής:
– Τα ποσά που εισέπραξε η εταιρεία (υποκείμενη σε φόρο και υπόχρεη σε υποβολή δήλωσης Φ.Π.Α.) ως επιδότηση τόκων υφισταμένων επιχειρηματικών δανείων και ως κρατική συμμετοχή στο Δώρο Πάσχα των εργαζομένων που τέθηκε η σύμβαση εργασίας τους σε αναστολή, η οποία έγινε με επιστροφή μέρους του Δώρου Πάσχα στην πληττόμενη εταιρεία σε χρήμα, συγκεντρώνουν τα εννοιολογικά χαρακτηριστικά των επιδοτήσεων, επιχορηγήσεων, οικονομικών ενισχύσεων, δεν συνδέονται άμεσα με την τιμή και καταχωρίζονται στη δήλωση Φ.Π.Α. της φορολογικής περιόδου που εισπράττονται στους κωδικούς 310 και 312.
– Επομένως, τα συγκεκριμένα ποσά, λαμβάνονται υπόψη για τον προσδιορισμό της αναλογίας έκπτωσης – prorata του φόρου των κοινών εισροών, προστιθέμενα στον παρανομαστή του κλάσματος και μόνο στην περίπτωση που υφίσταται ήδη μερικό δικαίωμα έκπτωσης, λόγω πραγματοποίησης πράξεων υπαγόμενων στο φόρο τόσο με δικαίωμα έκπτωσης, όσο και χωρίς δικαίωμα έκπτωσης όπως συμβαίνει και στη συγκεκριμένη περίπτωση όπου η εταιρεία έχει έσοδα από ενοίκια για τα οποία δεν παρέχεται δικαίωμα έκπτωσης ( άρθρο 22 Ν.2859/2000).
– Σημειώνεται ότι τα ανωτέρω ποσά προστίθενται στον παρονομαστή του κλάσματος συμμετέχοντας στη δημιουργία του νέου ποσοστού έκπτωσης – prorata ανεξάρτητα αν, πριν την προσθήκη των ποσών αυτών, το ποσοστό έκπτωσης – prorata ανερχόταν σε ποσοστό 100% λόγω στρογγυλοποιήσεων στην αμέσως μεγαλύτερη ακεραία μονάδα, δηλαδή η υποχρέωση ή μη σχηματισμού prorata εξετάζεται αφού πρώτα ληφθούν υπόψη και οι ανωτέρω κρατικές επιδοτήσεις.
Νομοθεσία – Νομολογία
– Άρθρο 6 της από 20.3.2020 Π.Ν.Π.
– Απόφαση 77883/22.7.2020 του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων
– Παρ. 3, 4 και 5 του άρθρου 19 της από 30.3.2020 Π.Ν.Π.
πηγή: e-forologia