Κοινή επιστολή 24 συλλόγων Λ/Φ ανά τη χώρα, στον Διοικητή της ΑΑΔΕ, με κοινοποίηση στο Υπουργείο Οικονομικών, την ΠΟΦΕΕ, το ΟΕΕ αλλά και τις ομοσπονδίες των επιχειρήσεων, αναφορικά με την Ηλεκτρονική τιμολόγηση & ηλεκτρονικά βιβλία – Κοινές θέσεις, προτάσεις και αιτήματα Συλλόγων Λ/Φ για αποσαφήνιση και θέσπιση σαφούς πλαισίου.
Αναλυτικά το κείμενο:
Από: | Προς: | ||
1) ΕΛΦΕΕ ΡΟΔΟΥ | Α.Α.Δ.Ε | ||
2) ΕΛΦΕΕ ΚΩ | Υπ’ όψη Διοικητή κ. Γ.Πιτσιλή | ||
3) ΣΥΛ.ΛΟΓΙΣΤΩΝ Π.Ε.ΚΑΛΥΜΝΟΥ | |||
4) ΕΦΕΕ Ν. ΗΜΑΘΙΑΣ | Κοινοποίηση: | ||
5) ΕΦΕΕ ΞΑΝΘΗΣ | Υπουργό Οικονομικών | ||
6) ΣΥΛ.ΛΟΓ.ΦΟΡ/ΚΩΝ ΕΛΕΥΘ.ΕΠΑΓΓ.Β.ΕΒΡΟΥ | κ. Χρήστο Σταϊκούρα | ||
7)ΛΟΓΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΣΥΡΟΥ ΚΑΙ ΤΗΝΟΥ | |||
8)ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΛΟΓΙΣΤΩΝ ΝΑΥΠΛΙΑΣ ΕΡΜΙΟΝΙΔΟΣ | Υφυπουργό Οικονομικών | ||
9)ΣΥΛ.ΑΔΕΙΟΥΧ.ΛΟΓΙΣΤΩΝ ΦΟΡ/ΚΩΝ Ν.ΧΑΝΙΩΝ | κ. Απόστολο Βεσυρόπουλο | ||
10)ΕΦΕΕ Ν.ΓΡΕΒΕΝΩΝ | |||
11)ΕΦΕΕ ΑΡΤΑΣ ΦΙΛΙΠΠΙΑΔΑΣ | Πρόεδρο Π.Ο.Φ.Ε.Ε. | ||
12)ΕΦΕΕ ΠΕΛΛΑΣ | κ.Βασίλειο Καμπάνη | ||
13)ΕΑΛΦΕΕ ΣΑΜΟΥ | |||
14)ΣΕΕΛΦΟ ΠΡΕΒΕΖΑΣ | Πρόεδρο του Οικονομικού | ||
15)ΣΥΛ.ΛΟΓ.ΦΟΡ.ΕΛ.ΕΠΑΓΓ.Ν.ΛΑΣΙΘΙΟΥ | Επιμελητηρίου Ελλάδος ( Ο.Ε.Ε) | ||
16)ΕΛΦΕΕ ΧΙΟΥ | κ. Κωνσταντίνο Κόλλια | ||
17)ΣΥΛ.ΛΟΓΙΣΤΩΝ ΕΛΕΥΘ.ΕΠΑΓ.Ν.ΦΛΩΡΙΝΑΣ | |||
18)ΕΝ.ΦΟΡ.ΕΛΕΥ.ΕΠΑΓΓ.ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ & ΙΘΑΚΗΣ | Γενική Συνομοσπονδία | ||
19)ΕΛΦΕΕ ΖΑΚΥΝΘΟΥ | Επαγγελματιών Βιοτεχνών | ||
20)ΕΦΕΕ ΛΕΣΒΟΥ | Εμπόρων Ελλάδας (ΓΣΕΒΕΕ) | ||
21)ΣΥΛ.ΛΟΓ.ΦΟΡ/ΚΩΝ ΕΛ.ΕΠΑΓΓ.Ν.ΑΡΚΑΔΙΑΣ | |||
22)ΣΥΛΛ.ΕΠΑΓΓ.ΛΟΓΙΣΤΩΝ ΚΕΡΚΥΡΑΣ | Ελληνική Συνομοσπονδία | ||
23)ΣΕΕΛΦΟ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ | Εμπορίου & | ||
24)ΕΛΦΕΕ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ | Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ) | ||
Σύνδεσμος Επιχειρήσεων και | |||
Βιομηχανιών (ΣΕΒ) | |||
Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων | |||
Ελλάδος (ΚΕΕΕ) | |||
Ρόδος 03 / 12 /2021 |
Θέμα: Ηλεκτρονική τιμολόγηση & ηλεκτρονικά βιβλία – Κοινές θέσεις, προτάσεις και αιτήματα Συλλόγων Λ/Φ για αποσαφήνιση και θέσπιση σαφούς πλαισίου.
Κύριε Διοικητά,
Με την οικονομία να βρίσκεται στον προθάλαμο του 2022 και κατά τα φαινόμενα έναντι νέων προκλήσεων που αφορούν στην εξέλιξη της πανδημίας, ο κλάδος μας επιθυμεί δια της παρούσης να αποτυπώσει την τρέχουσα κατάσταση που έχει δημιουργήσει η έλευση άλλης μίας πρόκλησης, του συστήματος myData, αλλά και να επιστήσει την προσοχή προς πάσα κατεύθυνση για τους κινδύνους αποτυχίας του.
-Ξεκινώντας από τα εμφανή, διαπιστώνουμε πως το σύστημα έχει ακόμη σοβαρές ελλείψεις στην υλοποίησή του με αποτέλεσμα, μεταξύ άλλων, οι χαρακτηρισμοί εξόδων να μην είναι ακόμη στο πλήρες εύρος τους εφικτοί, σωρεύοντας ήδη με το ξεκίνημα εκκρεμότητες.
-Συνεχίζοντας, διαπιστώνουμε επίσης πως ο σχεδιασμός και η υλοποίηση του συστήματος δεν ξέφυγε της πεπατημένης που ακολουθεί διαχρονικά η κεντρική διοίκηση σε μεταρρυθμίσεις τέτοιου είδους, δηλαδή στη ψηφιοποίηση – μηχανογράφηση της γραφειοκρατίας. Αντί να επιχειρηθεί πρώτα η απλοποίηση του φορολογικού και μετά η όποια προσπάθεια myData, επιχειρείται να ενσωματωθεί η πολυπλοκότητα του φορολογικού συστήματος μέσα στο σύστημα myData. Απόδειξη για αυτό αποτελεί η ήδη πολυπληθής περιπτωσιολογία χαρακτηρισμού εγγραφών και αναρωτιέται εύλογα κανείς που θα φτάσει στο μέλλον αυτή, με τόσες και συχνές αλλαγές στο φορολογικό μας σύστημα.
-Με τη χώρα μας να κατατάσσεται 25η μεταξύ των 27 κρατών – μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης στον Δείκτη Ψηφιακής Οικονομίας και Κοινωνίας (DESI) για το 2021, ο ψηφιακός αναλφαβητισμός σημαντικού μέρους της επιχειρηματικής κοινωνίας αναμένεται να αποτελέσει ακόμη ένα εμπόδιο στη μερική υλοποίηση του συστήματος, κατά το μέρος δηλαδή που αφορά στη χρήση λογισμικού ή εφαρμογής για ηλεκτρονική τιμολόγηση.
-Σε αντίθεση με την περί «μειώσεως του διοικητικού κόστους των επιχειρήσεων» αναφορά της ΑΑΔΕ στην ιστοσελίδα της για τα myData, εμείς βλέπουμε αύξηση αυτού, τόσο σε κόστος εξοπλισμού όσο και υπηρεσίες υποστήριξης και αναρωτιόμαστε εάν η αναφορά για τη μείωση αυτή αποτελεί προϊόν οικονομοτεχνικής μελέτης ή απλής εκτίμησης. Η απόκτηση εφαρμογής ηλεκτρονικής τιμολόγησης, η απόκτηση σχετικού εξοπλισμού, ανθρώπινοι πόροι στην υποστήριξη συστημάτων και διαδικασιών και το ακριβότερο ίντερνετ στην Ευρώπη, αναμένεται να προσθέσουν και όχι να αφαιρέσουν κόστος από τις επιχειρήσεις.
-Εάν σε όλα τα παραπάνω προσθέσουμε και:
>Την έλλειψη δυναμικού – αναλυτικού εγχειριδίου που να περιέχει και να ομαδοποιεί όλες τις περιπτώσεις και κατηγορίες διαβίβασης και χαρακτηρισμού εσόδων και εξόδων και το οποίο θα ενημερώνεται ανά τακτά χρονικά διαστήματα, και
>Την αντικειμενική δυσκολία ορισμένων κατηγοριών επιχειρήσεων να μηχανογραφηθούν και να διαβιβάζουν άμεσα τα έσοδά τους (αγρότες, οικοδόμοι, τεχνίτες επισκευών & συντηρήσεων), καταλήγουμε στο συμπέρασμα πως το σύστημα myData, στη μορφή που επιχειρείται να υλοποιηθεί, θα προκαλέσει περισσότερα προβλήματα από αυτά που θα λύσει.
Κύριε Διοικητά,
- Η χώρα μας συγκαταλέγεται σε μία κατηγορία ανεπτυγμένων χωρών που αντιμετωπίζουν προβλήματα φοροδιαφυγής και για την αντιμετώπισή τους αναπτύσσουν ηλεκτρονικές εφαρμογές, οι οποίες όμως δεν έχουν καμία σχέση με το σύστημα που επιχειρούμε να υλοποιήσουμε εμείς. Οι χώρες αυτές (πχ Ισπανία, Ουγγαρία, Ιταλία, Γαλλία) δίνουν έμφαση στην ηλεκτρονική τιμολόγηση και αρκούνται στην αποκλειστική ανάρτηση στοιχείων εσόδων και διακίνησης. Αντί να παραδειγματιστούμε από χώρες πιο προηγμένες από εμάς, εμείς προσπαθούμε να καταστούμε μία κατηγορία μόνοι μας επιχειρώντας να πρωτοτυπήσουμε παγκόσμια με την αντιστοίχιση και τον χαρακτηρισμό εξόδων και λοιπών εγγραφών.
Πρέπει λοιπόν να γίνει κατανοητό πως οι υποδομές της Α.Α.Δ.Ε. και ο επιχειρηματικός κόσμος δεν είναι ακόμη σε θέση να ανταπεξέλθουν πλήρως σε ένα τέτοιο εγχείρημα με αυτό το εύρος. Ο κλάδος μας έχει αποδείξει διαχρονικά πως αποτελεί τον πιο σταθερό και ευπροσάρμοστο παράγοντα στις προσπάθειες εκσυγχρονισμού της κεντρικής διοίκησης, πράγμα που ισχύει και τώρα με το σύστημα myData. Όμως το σύστημα myData, πριν αρχίσει να ταυτίζει τελικές συναλλαγές μεταξύ εκδότη και λήπτη, πρέπει να ταυτίσει τις αρχικές απόψεις δημιουργού και χρήστη. Και σε αυτό το σημείο υπάρχει μόνο …κατ’ αρχήν θεωρητική συμφωνία.
Παραθέτουμε λοιπόν μία σειρά προτάσεων και αιτημάτων, η υλοποίηση των οποίων αποσκοπούν στην ομαλή εξέλιξη του συστήματος και στη δημιουργία σαφούς πλαισίου χρήσης του συστήματος:
Α-Προτάσεις:
- Να θεσπιστεί η υποχρεωτική ανάρτηση μόνο των εσόδων και ταυτόχρονα να υλοποιείται τεχνικά και η διαβίβαση των στοιχείων διακίνησης.
- Παράλληλα να:
2.1Δοθεί έμφαση στην όσο το δυνατόν ευρεία χρήση της ηλεκτρονικής τιμολόγησης (όπου ηλεκτρονική τιμολόγηση εννοούμε τη μηχανογραφική έκδοση παραστατικών),
2.2Παρασχεθούν κίνητρα για τον τεχνολογικό εκσυγχρονισμό όλων των επιχειρήσεων.
2.3Δοθεί επαρκής χρόνος λειτουργίας στην ηλεκτρονική τιμολόγηση και διαβίβαση μόνο των εσόδων (τουλάχιστον 5 έτη), προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος της απρόσκοπτης λειτουργίας του συστήματος και της πλήρους ψηφιοποίησης των επιχειρήσεων.
Β-Με βάση τα ανωτέρω αιτούμεθα τα κάτωθι:
- Το φορολογικό έτος 2022 και τα επόμενα 4 τουλάχιστον έτη, να αναρτηθούν υποχρεωτικά μόνο τα έσοδα των επιχειρήσεων, σε χρόνο ίδιο με τον χρόνο υποβολής της περιοδικής δήλωσης ΦΠΑ της εκάστοτε οντότητας, ανεξάρτητα εάν αυτά αναρτώνται από λογισμικό της οντότητας. Εάν μία οντότητα δεν υπάγεται σε ΦΠΑ, ο χρόνος ανάρτησης να είναι αυτός που αντιστοιχεί στις οντότητες με απλογραφικά βιβλία.
- Το φορολογικό έτος 2022 να παραμείνει έτος χωρίς επιβολή κυρώσεων στην εκπρόθεσμη ή/και ανακριβή περιοδική διαβίβαση εσόδων, ως έτος ανοχής, εκπαίδευσης και ενημέρωσης των επιχειρήσεων.
- Για την περίοδο προσαρμογής, να διατηρηθεί η δυνατότητα διαβίβασης από το λογισμικό ERP του λογιστή, όλων των εσόδων των πελατών του που πληρούν τις προϋποθέσεις χρήσης της ειδικής φόρμας καταχώρησης.
- Η συμφωνία συναλλαγών εκδότη και λήπτη (πελάτη-προμηθευτή) δίκην ΜΥΦ, να γίνεται μόνο με την από μέρους των ληπτών διαβίβαση των συναλλαγών που δεν ανάρτησαν οι εκδότες, το αργότερο μέχρι τις 28/02 του επόμενου έτους, προκειμένου από 01/03 να μπορεί να εκκινήσει η υποβολή των φορολογικών δηλώσεων χωρίς εκκρεμότητες σε συναλλαγές Β2Β. Οι υπόλοιπες αντικριζόμενες συναλλαγές να θεωρούνται ως αληθείς, εάν για αυτές δεν εκφράστηκε διαφωνία από τον λήπτη μέχρι τις 28/02 του επόμενου έτους.
- Η διαβίβαση του χαρακτηρισμού εξόδων Α1 λήπτη, της σύνοψης και του χαρακτηρισμού εξόδων Β1-Β2 λήπτη και της σύνοψης και του χαρακτηρισμού Γ εγγραφών τακτοποίησης εσόδων-εξόδων να παραμείνει απολύτως προαιρετική, προκειμένου να διαπιστωθούν οι ελλείψεις και οι δυσλειτουργίες των χαρακτηρισμών σε βάθος χρόνου και να αποκτηθεί σαφής γνώμη για την ωφέλεια από την υποχρεωτική προσθήκη τους στο σύστημα.
Όμως κύριε Διοικητά, για να μην αιθεροβατεί κανείς μας, οφείλουμε να δεχθούμε πως το εφαρμόσιμο και η επιτυχία των ανωτέρω που αφορούν στο σύστημα myData ή όποιων προτάσεων και αιτημάτων, απαιτεί τη θεσμική παρέμβαση της πολιτείας και τη θέσπιση κανονιστικού πλαισίου στον άξονα των κατωτέρω παρεμβάσεων:
- Πρώτα από όλα απαιτείται η απλοποίηση του φορολογικού μας συστήματος σε βάθος 5ετίας. Όσο διαρκεί δηλαδή η προσαρμογή και εξοικείωση των επιχειρήσεων στην ηλεκτρονική τιμολόγηση, να απλοποιείται παράλληλα το φορολογικό μας σύστημα εξαλείφοντας τις στρεβλώσεις και το αχρείαστο πλήθος της περιπτωσιολογίας του το διέπει.
- Απαιτείται επίσης και η αναγκαία τροποποίηση της παρ.3 του αρθ.6 της απόφασης Α.1138/22-06-2020, με τον ορισμό μηδενικών ορίων ακαθαρίστων εσόδων για τους χαρακτηρισμούς των εγγραφών στα ηλεκτρονικά βιβλία (MyData), ακόμη και αν αυτοί είναι στο αρχικό στάδιο προαιρετικοί. Θεωρούμε ότι, η διασφάλιση της επιτυχίας του εγχειρήματος απαιτεί τη συνδρομή και τη θεσμική διαπίστευση του κατά νόμο αδειούχου Λογιστή/Φοροτεχνικού, όπως συμβαίνει για όλες τις δηλωτικές φορολογικές και λογιστικές υποχρεώσεις, που προβλέπουν οι κατά περίπτωση διατάξεις (Ν. 2873/2000, άρθρο 38, Ν. 2515/1997, Ν. 3842/2010, Ν. 4308/2014, ΠΔ 340/1998, κλπ).
- Απαιτείται η έκδοση αναλυτικού εγχειρίδιο οδηγιών από την ΑΑΔΕ που θα ομαδοποιεί σταδιακά όλες τις περιπτώσεις διαβίβασης. Είναι αναγκαία η ύπαρξη ενός δυναμικού επιχειρησιακής φύσεως εγχειρίδιου για τα πρακτικά θέματα εφαρμογής του συστήματος που θα προφυλάξει από τη λάθος αντιμετώπιση και την κατασπατάληση χαμένων εργατοωρών για την εύρεση του τρόπου ορθής μεταφοράς στα ηλεκτρονικά βιβλία mydata όλων των λογιστικών γεγονότων των επιχειρήσεων.
Η καθημερινότητα του λογιστή φοροτεχνικού έχει άπειρα παραδείγματα κατασπατάλησης πολύτιμου χρόνου στην διόρθωση μεμονωμένων εγγραφών από αυτοματοποιημένες διαδικασίες μαζικής καταχώρησής τους πχ από γέφυρες εμπορικών προγραμμάτων. Μπορεί για παράδειγμα 5.000 εγγραφές να τακτοποιηθούν σε 30 λεπτά, αλλά μόνο 10 προβληματικές να τακτοποιηθούν σε 90 λεπτά της ώρας. Αυτός είναι και ένας βασικός λόγος που επιμένουμε στη σταδιακή εξέλιξη του συστήματος, ξεκινώντας πρώτα από την ηλεκτρονική τιμολόγηση και διαβίβαση μόνο των εσόδων.
- Πέρα από την έκδοση αναλυτικού εγχειριδίου, απαιτείται και η κωδικοποίηση όλης της σχετικής νομοθεσίας για την εφαρμογή του συστήματος myData, ώστε ο κάθε ενδιαφερόμενος (λογιστής , επιχείρηση υπόχρεη σε διαβίβαση, φορολογικός έλεγχος, εταιρεία μηχανογράφησης) να ανατρέχει σε ένα συνεκτικό, περιεκτικό και έγκυρο κείμενο προκειμένου να διευκρινίσει τα όποια ζητήματα. Σήμερα έχουμε την απόφαση Α 1138/2020, η οποία έχει δεχθεί «δίκην μπαλώματος», μια σειρά από τροποποιήσεις, στην ανάγνωση των οποίων ο μη ειδικός (αυτός που δεν είναι νομικός) κινδυνεύει να οδηγηθεί σε λάθος ερμηνεία και εφαρμογή των διατάξεων.
- Απαιτείται επίσης να συμπληρωθούν – τροποποιηθούν όλοι οι σχετικοί φορολογικοί νόμοι που άπτονται της λειτουργίας της πλατφόρμας myData . Eνδεικτικά αναφέρουμε τον Ν 4308/14 (ΕΛΠ) στο βαθμό που επηρεάζεται ο χρόνος έκδοσης των λογιστικών στοιχείων, από τον χρόνο διαβίβασης ή ο χρόνος ενημέρωσης των λογιστικών αρχείων από τον χρόνο διαβίβασης. Ομοίως και οι διατάξεις του Ν 2859/2000 (Κώδικας ΦΠΑ) στον βαθμό που ο χρόνος διαβίβασης των δεδομένων επηρεάζει τον διαθέσιμο χρόνο του λογιστή-επιχείρησης για την σύνταξη και υποβολή περιοδικής δήλωσης ΦΠΑ.
- Πριν την επιβολή οποιονδήποτε κυρώσεων, απαιτείται η πλήρης λειτουργικότητα του όποιου συστήματος διαβίβασης στοιχείων και το κατά τα ανωτέρω πλαίσιο νομοθετικής επάρκειάς του να είναι ήδη θεσπισμένο. Εκτιμούμε δε και ως αναγκαία τη δημιουργία ενός Help Desk για την άμεση υποστήριξη των χρηστών, ειδικότερα στον χρόνο κατά τον οποίο αποφασιστούν τυχόν κυρώσεις.
- Και επιτέλους, πρέπει κάποια στιγμή να θεσπιστεί σοβαρό πλαίσιο αντιμετώπισης του θέματος που αφορά στην ασθένεια του λογιστή και να σταματήσει η πολιτεία να μας αντιμετωπίζει ως «αναλώσιμους». Ασθένεια λογιστή σημαίνει αποδιοργάνωση επιχείρησης και είναι ανεπίτρεπτο να πρέπει να προσφύγει στη δικαιοσύνη συνάδελφος που έχασε προθεσμίες επειδή αναγκάστηκε να νοσηλευθεί. Η έλλειψη πλαισίου αποτελεί μέγιστη προσβολή στον νομικό μας πολιτισμό και στη γυναίκα συνάδελφο που αναγκάζεται να προσαρμόσει την εγκυμοσύνη της στα πιθανά κενά των ασφυκτικών προθεσμιών που επιβάλλει η φορολογική διοίκηση. Και σε αυτό, όπως και σε κάθε άλλο θέμα, ο κλάδος μας είναι έτοιμος να καταθέσει προτάσεις σε μία ουσιαστική όμως συζήτηση που θα οδηγήσει στη θέσπιση του ανωτέρω πλαισίου.
Εν κατακλείδι κύριε Διοικητά,
Ως επιστήμονες είμαστε υπέρμαχοι του εκσυγχρονισμού και της ψηφιοποίησης της δημόσιας διοίκησης και έχουμε ήδη αποδείξει ότι, ακόμη και χωρίς τον κατάλληλο σεβασμό που αρμόζει στον κλάδο μας, ανταπεξήλθαμε σε όλες τις μέχρι τώρα μεταρρυθμιστικές προκλήσεις επιδεικνύοντας παροιμιώδη ετοιμότητα και επίπεδο προσαρμογής.
Για να προχωρήσει όμως το σύστημα ταχύτερα προς την επιτυχία και να επιταχυνθούν οι ρυθμοί λήψης κωδικών και αποστολής δεδομένων, θα πρέπει να ακολουθηθεί γράμμα προς γράμμα το αλφαβητάρι της επιτυχίας και όχι η άμεση γεφύρωση του Α με το Ω.
Άποψή μας λοιπόν είναι πως για να επιτύχει το σύστημα θα πρέπει να κατακτηθεί σταδιακά κάθε γράμμα της Ελληνικής Αλφάβητου, ακολουθώντας τα εξής βήματα:
Α) Απλοποίηση του φορολογικού συστήματος,
Β) Διεύρυνση μηχανογραφικής έκδοσης παραστατικών,
Γ) Θέσπιση κανονιστικού πλαισίου και ανάρτηση μόνο των εσόδων,
Δ) Εξάλειψη στρεβλώσεων,
Ε) Επαναξιολόγηση και οριστικές αποφάσεις για χαρακτηρισμό εξόδων σε 5 έτη.
Με εκτίμηση,
Για τα υπογράφοντα σωματεία Λογιστών-Φοροτεχνικών,
Για την ΕΛΦΕΕ ΡΟΔΟΥ
- Πρόεδρος
Παπαγρηγορίου Νικόλαος
Για την ΕΛΦΕΕ ΚΩ
- Πρόεδρος Χρήστος Εψιμος
Για τον ΣΥΛ.ΛΟΓΙΣΤΩΝ Π.Ε Καλύμνου
- Πρόεδρος Κοπανέζος Αντώνιος
Για την ΕΦΕΕ Ν. ΗΜΑΘΙΑΣ
- Πρόεδρος Ζυγουλιάνος Στέργιος
Για την ΕΦΕΕ ΞΑΝΘΗΣ
- Πρόεδρος Μπατζακίδου Ειρήνη
Για τον ΣΥΛΛΟΓΟ ΛΟΓΙΣΤΩΝ-ΦΟΡ/ΚΩΝ ΕΛΕΥΘ.ΕΠΑΓΓ.ΒΟΡΕΙΟΥ ΕΒΡΟΥ
- Πρόεδρος Σταυρίδης Απόστολος
Για τον ΛΟΓΙΣΤΙΚΟ ΣΥΛΛΟΓΟ ΣΥΡΟΥ ΚΑΙ ΤΗΝΟΥ
- Πρόεδρος Δαέλης Γεώργιος
Για τον ΣΥΛΛΟΓΟ ΛΟΓΙΣΤΩΝ ΝΑΥΠΛΙΑΣ ΕΡΜΙΟΝΙΔΟΣ
- Πρόεδρος Μπαστούνης Ε.Δημήτριος
Για τον ΣΥΛΛΟΓΟ ΑΔΕΙΟΥΧΩΝ ΛΟΓΙΣΤΩΝ ΦΟΡ/ΚΩΝ Ν.ΧΑΝΙΩΝ
- Πρόεδρος Σταυρουλάκης Αρτ.Κων/νος
Για την ΕΦΕΕ Ν.ΓΡΕΒΕΝΩΝ
- Πρόεδρος Κιούρκας Κωνσταντίνος
Για την ΕΦΕΕ ΑΡΤΑΣ ΦΙΛΙΠΠΙΑΔΑΣ
- Πρόεδρος Θεοδόσης Γεώργιος
Για την ΕΦΕΕ ΠΕΛΛΑΣ
- Πρόεδρος Σουπιάδης Ιωάννης
Για την ΕΑΛΦΕΕ ΣΑΜΟΥ
- Πρόεδρος Αγγελής Νικόλαος
6
Για την ΣΕΕΛΦΟ ΠΡΕΒΕΖΑΣ
- Πρόεδρος Σταυρίδης Απόστολος
Για τον ΣΥΛΛΟΓΟ ΛΟΓΙΣΤΩΝ ΦΟΡ.ΕΛ.ΕΠΑΓΓ.Ν.ΛΑΣΙΘΙΟΥ
- Πρόεδρος Ανδρουλιδάκης Νικόλαος
Για την ΕΛΦΕΕ ΧΙΟΥ
- Πρόεδρος Βερνιώτου Αννα
Για τον ΣΥΛΛΟΓΟ ΛΟΓΙΣΤΩΝ ΕΛΕΥΘ.ΕΠΑΓ.Ν.ΦΛΩΡΙΝΑΣ
- Πρόεδρος Λιθοξοίδης Κωνσταντίνος
Για την ΕΝΩΣΗ ΦΟΡΟΤ.ΕΛ.ΕΠΑΓΓ.ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ & ΙΘΑΚΗΣ -ΕΦΕΕΚΙ
- Πρόεδρος Παπαδάτος Πλάτωνας
Για την ΕΛΦΕΕ ΖΑΚΥΝΘΟΥ
- Πρόεδρος Τσουκαλάς Νίκος
Για την ΕΦΕΕ ΛΕΣΒΟΥ
- Πρόεδρος Τατάκης Παναγιώτης
Για τον ΣΥΛΛΟΓΟ ΛΟΓΙΣΤΩΝ ΦΟΡ/ΚΩΝ ΕΛ.ΕΠΑΓΓ.Ν.ΑΡΚΑΔΙΑΣ
- Πρόεδρος Μαυρογιάννης Γεώργιος
Για τον ΣΥΛΛ.ΕΠΑΓΓ.ΛΟΓΙΣΤΩΝ ΚΕΡΚΥΡΑΣ
- Πρόεδρος Κορφιάτης Φίλιππος
Για τον ΣΥΛΛ.ΕΛ.ΕΠΑΓΓ.ΛΟΓΙΣΤΩΝ ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΩΝ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ
Ο Πρόεδρος
Για την ΕΛΦΕΕ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ
- Πρόεδρος
Κουτσουμπός Κωνσταντίνος