Μετά το «shrinkflation», το «skimpflation» – Η «ύπουλη» μέθοδος κατά των καταναλωτών

0

Τα προϊόντα στα ράφια γίνονται ποσοτικά μικρότερα, αλλά εσείς πληρώνετε την ίδια τιμή: μια πρακτική γνωστή ως «shrinkflation». Εκτός όμως από τη συρρίκνωση των προϊόντων, οι επιχειρήσεις μειώνουν επίσης την ποιότητα και τη διαθεσιμότητα των υπηρεσιών τους, διατηρώντας παράλληλα τις τιμές σταθερές. Αυτό ονομάζεται «skimpflation» – και παρόλο που οι αλλαγές είναι μερικές φορές σημαντικές, συχνά περνούν κάτω από το ραντάρ, σημειώνει το BBC.

«Το Skimpflation ορίζεται ως οι επιχειρήσεις που «τσιγκουνεύονται» στην ποιότητα ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας», λέει ο Scott A Wolla, υπεύθυνος οικονομικής εκπαίδευσης στην Ομοσπονδιακή Τράπεζα του Σεντ Λούις. Καθώς οι τιμές των πρώτων υλών αυξάνονται με τον πληθωρισμό, οι επιχειρήσεις μειώνουν τις δαπάνες για υπηρεσίες ή υλικά για να παραμείνουν κερδοφόρες – περικοπές που βαραίνουν τον πελάτη, ακόμη και όταν οι τιμές παραμένουν σταθερές.



Το 2021, οι καταναλωτές κατήγγειλαν τη Disney για τη μείωση των προσφορών της για τις ίδιες τιμές εισιτηρίων. Κατά τη διάρκεια της διαδικασίας ανάκαμψης του Covid-19, η εταιρεία απέτυχε να επανεκκινήσει τις υπηρεσίες τραμ από και προς τους χώρους στάθμευσης, γεγονός που ανάγκασε τους επισκέπτες να περπατήσουν σχεδόν ένα μίλι για να μπουν και να βγουν από τα πάρκα. Αφού δέχτηκε τεράστιες αντιδράσεις από οργισμένους επισκέπτες, η Disney άρχισε σιγά σιγά να επαναφέρει την υπηρεσία.

Σε γενικές γραμμές, η λιτότητα είναι ένα σημαντικό ζήτημα που αφορά τον καταναλωτή και μπορεί να εκδηλωθεί με αλλαγές στην εργασία, όπως λιγότεροι εργαζόμενοι για να βοηθήσουν στα καταστήματα, υποβάθμιση της ποιότητας των προϊόντων, όπως η κατάργηση των επιπέδων εξυπηρέτησης, ή αντικατάσταση υψηλής ποιότητας συστατικών με χαμηλότερης ποιότητας, όπως στη μεταποίηση.

Αρκετοί κλάδοι σε όλους τους τομείς κάνουν οικονομία, αλλά οι περισσότεροι καταναλωτές δεν αντιλαμβάνονται γρήγορα την τάση αυτή. Αυτό συμβαίνει επειδή είναι πιο δύσκολο να το δουν να συμβαίνει σε πραγματικό χρόνο. «Η ποιότητα είναι μερικές φορές δύσκολο να παρατηρηθεί από τους καταναλωτές», λέει ο Joseph V Balagtas, αναπληρωτής καθηγητής αγροτικής οικονομίας στο Πανεπιστήμιο Purdue των ΗΠΑ.

πηγή: naftemporiki.gr



Leave A Reply

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.