Ξυραφάκια, αρώματα και καθαρισμός ρούχων είναι κάποια από τα προϊόντα και τις υπηρεσίες για τα οποία οι γυναίκες πληρώνουν περισσότερο από τους άνδρες σύμφωνα με δημοσίευμα του CNN.
Ο «ροζ» φόρος είναι το κόστος που πληρώνουν οι γυναίκες για ίδια προϊόντα με τα ανδρικά, γράφει το δημοσίευμα του CNN. Μελέτη του Ινστιτούτου Καταναλωτών που εξέτασε περισσότερα από 800 προϊόντα βρήκε ότι στο 42% των περιπτώσεων οι γυναίκες πληρώνουν περισσότερο από τους άνδρες για ίδια προϊόντα.
Όσο ερευνάς το θέμα για τις αιτίες που προκαλούν αυτές τις διαφορές, τόσο πιο περίπλοκο γίνεται το θέμα, συμπληρώνει το CNN.
Ακόμη και προϊόντα που διαφέρουν μόνο στο χρώμα, έχουν διαφορετική τιμή και αυτό μπορεί να οφείλεται στην ταξινόμηση των προϊόντων, λένε κάποιοι καταστηματάρχες. Μία ακόμη αιτία είναι ότι οι γυναίκες μπορεί να έχουν τη θέληση να πληρώνουν περισσότερο για προϊόντα που μοιάζουν «γυναικεία», εξαιτείας του χρώματος..
Θα μπορούσαν θεωρητικά οι γυναίκες να αγόραζαν τα «αντρικά» ξυραφάκια, αλλά τι θα μπορούσαν να κάνουν με τα καθαριστήρια; Το θέμα προκάλεσε μεγάλη συζήτηση για τις διακρίσεις ανάμεσα στα δύο φυλα!!!!
Ο Michael Cone, δικηγόρος που έχει ασχοληθεί με το θέμα διαπίστωσε ότι υπάρχει απάτη στις τιμές των προϊόντων που απευθύνονται σε γυναίκες. Έφτασε μάλιστα στο σημείο να προσπαθήσει να φέρει το θέμα στο Ανώτατο Δικαστήριο, αλλά οι αιτήσεις του απορρίφθηκαν.
Αντίστοιχη έρευνα του 2010 έδειξε ότι ακόμη και πανομοιότυπα προϊόντα φαρμακείου που απευθύνονταν σε γυναίκες κόστιζαν έως και 50% περισσότερο από τα αντίστοιχα ανδρικά.
Το 1990 αντίστοιχη έρευνα, έδειξε ότι οι γυναίκες πλήρωναν 1.300 δολάρια περισσότερο το χρόνο για τα ίδια προϊόντα. Το ίδιο συμβαίνει και στη Βρετανία όπου έρευνα των Times, έδειξαν ότι σε κάποιες περιπτώσεις οι γυναίκες πληρώνουν έως και διπλάσια τιμή για τα ίδια προϊόντα.
Στις ΗΠΑ δεν υπάρχει ομοσπονδιακός νόμος για τις διακρίσεις στις τιμές, αλλά υπάρχουν πολιτειακοί νόμοι, όπως στην Καλιφόρνια, όπου απαγορεύει τις μεγαλύτερες χρεώσεις για γυναίκες, σε κομμωτήρια και καθαριστήρια. Το 1998 η Νέα Υόρκη πέρασε παρόμοιο νόμο και ζητάει από τους καταστηματάρχες να δικαιολογήσουν τη διαφορά και εάν δεν τα καταφέρουν πληρώνουν πρόστιμα που ξεκινούν από τα 250 δολάρια για την πρώτη φορά που ένα κατάστημα υποπίπτει στο συγκεκριμένο παράρτημα. Το 2015 επιβληθήκαν πρόστιμα σε 129 επιχειρήσεις.
Πηγή: cnn.com